نشنال اینترست: تونل های حزب الله بسیار پیشرفته و پیچیده هستند

نشنال اینترست: تونل های حزب الله بسیار پیشرفته و پیچیده هستند
دوشنبه 19 آذر 1397 - 19:52

نشریه آمریکایی نشنال اینترست نوشت، اسرائیل با استفاده از ابزارهای پیشرفته تکنولوژیک و اطلاعاتی مدعی وجود تونل های عظیم حزب الله در مرزهای خود شده و مشکل امنیتی درغزه را در مقایسه با تهدید حزب الله بسیار ناچیز شمرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

این نشریه آمریکایی خاطرنشان کرده، این تونل ها یک چالش برای اسرائیل و متحدانش در واشنگتن و سایر نقاط است و هر گونه عملیات اسرائیل برای تخریب آن ها، تنش را در سراسر منطقه افزایش خواهد داد.
نشنال اینترست در خصوص این تونل ها مدعی شده، یک تونل در نزدیکی متولا کشف شد که 200 متر از طول آن در خاک اسرائیل امتداد یافته است. هم اکنون ارتش اسرائیل یک نیروی مشترک در شمال تاسیس کرده است که هدف آن نظارت بر تونل های حزب الله است. به زعم اسرائیلی ها، پیچیدگی تونلهای حزب الله بسیار بالاست و تونل های حماس در مقایسه با آنها یک پروژه کودکانه است. بنابراین نتانیاهو دیگر اعضای کابینه را متقاعد کرده است که نیاز به تمرکز بیشتر بر حزب الله دارد.
به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی نشنال اینترست خاطرنشان کرده، علاوه بر موضوع تونل ها، اسرائیل بشدت نگران حضور حزب الله در سوریه است و حملات هوایی خود به حومه دمشق را افزایش داده است. این در حالی است که مسکو سیستم دفاع هوایی S-300 را به سوریه تحویل داده و این نشانه ای از مخالفت روسیه با حملات اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها