انتقاد شديد نصرالله از اتحاديه عرب

انتقاد شديد نصرالله از اتحاديه عرب
دوشنبه 22 آبان 1391 - 19:05

العالم - دبيركل حزب الله لبنان با انتقاد شديد از موضع اتحاديه عرب در برابر دشمن صهيونيستي تاكيد كرد: اگر لبناني ها منتظر كمك اتحاديه عرب مي ماندند ، اكنون شهرك هاي صهيونيستي در " جبل لبنان " ساخته شده بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم ، سيد حسن نصرالله در بخشي از سخنان خود در اجتماع بزرگداشت روز شهيد در لبنان با اشاره به سير تحولات تاريخ 30 سال گذشته اين كشور و مقاومت در برابر اشغالگران، خطاب به مردم كشورش افزود : نگاهي به محيط اطراف خود بيندازيد و ببينيد بر سر آن ها چه گذشته است. غزه هنوز آماج حملات هوايي رژيم صهيونيستي است و ده ها تن از مردم هر روز شهيد و زخمي مي شوند.
وي گفت: در اين وضع اتحاديه عرب چه مي كند؟ اگر ما منتظر ياري اتحاديه عرب مي مانديم، اكنون شاهد ساخته شدن شهرك هاي صهيونيست نشين در جبل لبنان مي بوديم.
وي با زير سوال بردن موضع سازمان همكاري اسلامي و كشورهاي عربي در ارتباط با موضوع لبنان ، فلسطين و غزه خاطرنشان کرد : آن چه امروز در غزه مي گذرد، آزموني دشوار براي كشورهاي بهار عربي است. اين كشورها و جنبش هاي اسلام گرا و آزادي خواه چه برخوردي پيشه خواهند كرد؟ اين يك آزمون دشوار است.
وي همچنين باطرح اين سوال كه در برابر حمله دشمن صهيونيستي به سودان واكنش اتحاديه عرب و شوراي امنيت چه بود و عكس العمل جهان در برابر كشتار مسلمانان برمه فقط به صدور بيانيه خلاصه شده است افزود: آمريكايي ها از مردم و واكنش ملت ها بيمناك هستند؛ اما هيچگاه از واكنش دولت ها و رژيم ها نترسيده اند. اتحاديه عرب براي غزه و سودان و برمه چه كرده اند؟
سيد حسن نصر الله عزت ، اقتدار و پيروزي را تنها در تكيه ملت ها به قدرت خودشان و همياري و همدلي دانست و اظهارداشت : حمايت از اراضي، سيادت و حاكميت و موجوديت لبنان تنها از لبناني ها بر مي آيد و اين كار را كسي جز مقاومت، ارتش و مردم لبنان انجام نخواهد داد، به همين سبب گزينه مقاومت و سلاح مقاومت، گزينه اي انساني و اخلاقي  بوده و كنار گذاشتن آن  به مثابه ديوانگي و خودكشي و زير پا گذاشتن وظيفه و ارزش هاي انساني است.
وی افزود: نكته دومي كه با نگرشي به تاريخ 30 ساله لبنان به دست مي آيد، اين است كه امروزه ميز گفت و گويي در لبنان وجود دارد كه در آن راهبرد دفاعي مورد بررسي قرار مي گيرد، همه مي دانيم كه شرايطي خاص سبب شكل گيري كميته گفت و گوي اوليه و همچنين كميته گفت و گوي كنوني شد.
دبيركل حزب الله لبنان از برخي تلاش ها براي حذف گروههاي مقاومت از روند گفت و گوي ملي و تحريم مذاكرات انتقاد كرد و گفت كه ما با آغوش باز پذيراي همه گروهها در مذاكرات هستيم و گروههايي كه شهيد داده  و براي لبنان مبازره كرده اند بايد پاي ميز مذاكره راهبرد دفاعي بنشينند.
وي با اشاره به اتهام زني عليه حزب الله در باره ترور الحسن  افزود :كساني كه از همان ابتدا حزب الله را به قتل الحسن متهم كردند، چه هدفي را دنبال مي كنند؟ اگر اين افراد از كساني باشند كه درباره پيشينه ارتباطشان با اسرائيل سخن گفتم، به نظر شما هدفشان از متهم كردن حزب الله چيست و آيا دليلي براي اين اتهام دارند؟

سید حسن نصر الله خاطر نشان كرد: عجيب اين است كه آن ها از همان ساعت اوليه گفتند كه هيچ كس نبايد بگويد عامل اين انفجار اسرائيل است، آن ها به دفاع از اسرائيل متعهد هستند، بنابراين بر چه اساس مي خواهند ما را متهم كنند؟ برخي بر اين باورند كه ما بايد شكايت كنيم اما مشكل اين است كه اگر بخواهيم به  داوري و قضاوت چشم بدوزيم بايد پنجاه سال منتظر باشيم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها