دبیرکل حزب الله لبنان:

توانایی حملات حزب الله بلوف نیست

توانایی حملات حزب الله بلوف نیست
دوشنبه 22 آبان 1391 - 19:36

العالم - دبير كل حزب الله لبنان تاكيد كرد كه دشمن صهيونيست با آگاهي از ارزش اطلاعات جمع آوري شده توسط پهباد ايوب ، ادعاي ما در باره توانايي حمله به هدف هاي مشخص را بلوف تلقي نمي كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم ، سيد حسن نصر الله دوشنبه شب در بخشی از سخنان خود در مراسم  روز شهيد در بيروت افزود : مقاومت معادله بازدارندگي جديدي ايجاد كرد  كه  از دل ارتش ، ملت و مقاومت شكل گرفته و در همين راستا هواپيماي ايوب مرحله پيشرفته و عزم جديدي براي اين معادله بود .
وي با اشاره به اينكه ساده ترين مسائل در هر جنگي  جمع آوري اطلاعات است، گفت : امروز مقاومت گامهاي بلندي به جلو برداشته و دشمن اسرائيلي به ميزان اين اطلاعات آگاه است و همين موضوع باعث مي شود نيرنگ بيشتري به كار ببرند.
وي تاكيد كرد : زماني اسرائيل مي دانست موشك داريم؛ اما اطلاعات نداريم و ممكن بود ادعاي ما در باره حمله به هدف هاي مشخص را بلوف تلقي كند ؛ اما الان مجموعه كاملي از اطلاعات براي دفاع در برابر دشمن در اختيار داريم و اكنون اهميت پهباد ايوب كاملا آشكار شده است.
دبيركل حزب الله لبنان افزود : اسرائيل در مورد ايوب گفت اين اتفاق خطرناكي است و هركس دست به اين كار زده باشد پاسخش را خواهيم داد. آنها در وهله اول گمان كردند اين هواپيما از سوي غزه يا سينا فرستاده شده ؛ اما وقتي ما مسووليت ايوب را قبول كرديم صهيونيست ها هيچ واكنشي نشان ندادند .
وي تاكيد كرد : در مورد لبنان مساله متفاوتي مطرح مي شود  و آن قدرت بازدارندگي است، اسرائيل ميداند كه نمي تواند به سادگي به لبنان حمله كند . اظهار نظرهاي خودشان هم در ارزيابي اين امر بر شكستشان اعتراف دارد.
وي با ابراز تاسف از همگامي برخي گروههاي داخل لبنان با دشمن صهيونيست افزود : گروه 14 مارس در لبنان براي اسرائيلي ها سينه چاك كردند و ادبياتي كه به كار بردند  كه معناي آن دادن حق به اسرائيل براي حمله به لبنان بود.
وي گفت : برخي از آنها ادعا كردند اسرائيل در پاسخ به اين كار به لبنان تجاوز خواهد كرد اما اسرائيل برخلاف انتظار ايشان عمل كرد زيرا اين رژيم بر اساس مصالح خود عمل مي كند .
سيد حسن نصر الله افزود : اين كه پيشرفت مقاومت موجب ناراحتي گروهي مي شود جاي تامل دارد. هيچيك از اجزاي اين گروه از اساس و پايه به مقاومت اعتقاد ندارد؛ اما در موقعيت هاي مختلف تغيير موضع مي دهد . اين گروه به مذاكره با اسرائيل معتقد است و 30 سال است كه خواهان پذيرفتن شرط هاي طرف اسرائيلي است.
وي تاكيد كرد : با كارهايمان هنوز در راه مقاومت و آمادگي براي دفاع ازكشورمان ، توسعه دادن توانايي هايمان در تمام زمينه ها و كاركردن بدون وقفه و خستگي ناپذير ادامه مي دهيم .
دبير كل حزب الله لبنان با تاكيد براينكه حوادث منطقه موجب تزلزل اراده ما نخواهد شد.، افزود : به آينده بسيار اميدواريم و به جايي رسيده ايم كه دشمن نيز بر قدرت بازدارندگي مقاومت اعتراف كرده است .
وي گفت :  تحولات بعد از جنگ 33 روزه و معادلات جديد اسرائيل دليلي براي حقيقت بازدارندگي مقاومت در لبنان هستند و تمام رهبران سياسي و كارشناسان و حتي صهيونيست ها نيز بر اين امر توافق نظر دارند و هيچ كس در رژيم صهيونيستي نمي گويد مقاومت داراي توان بازدارندگي نيست و اين چيز جديدي است كه لبنان معادله بازدارندگي را ايجاد كرده است.
دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به اينكه مقاومت هميشه نماينده يك نسل نوانديش بوده و اين نقطه قوت و پويايي آن است ، افزود :  ما گذشته و تجارب خود را حفظ مي كنيم زيرا زمان حال نتيجه گذشته و بنيانگذار آينده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها