1350 روز تجاوزگری با یمن چه کرد؟

1350 روز تجاوزگری با یمن چه کرد؟
پنج‌شنبه 22 آذر 1397 - 19:49

ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی رژیم سعودی 1350 روز است که یمن را از هوا و زمین و دریا هدف حملات خود قرار داده و این کشور را به محاصره همه جانبه خود قرار داده است.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در یمن، 1350 روز تجاوزگری ائتلاف متجاوز سعودی به یمن باعث ویرانی همه بخش های خدماتی یمن و افزایش درد و رنج انسانی غیرنظامیان این کشور شده است.

فعالیت اکثر تاسیسات و مراکز بهداشتی و درمانی درپی حملات عمدی متجاوزان به انبارهای تجهیزات پزشکی و داروها و جلوگیری از رسیدن کمک های بشردوستانه متوقف شده است.

اکثر نهادها و تاسیسات دولتی یمن ویران شده و بخش های حیاتی این کشور تخریب شده است. آمارها از حمله به 888 مدرسه و دانشکده و مرکز علمی و تاسیسات تجاری و بخش های اقتصادی و انهدام و تخریب دو هزار و پانصد دهنه پل و جاده در طول این مدت حکایت دارد که زندگی را برای یمنی ها سخت و پیچیده کرده است.

بخش گردشگری یمن نیز از ویرانی و تخریب بی نصیب نمانده است و 292 واحد و مرکز گردشگری ویران و 345 آژانس گردشگری بسته شده و 95 درصد شاغلان این بخش بیکار شده اند.

احمد العلیی معاون وزیر گردشگری دولت نجات ملی یمن گفت: این حملات هدفمند علیه زیرساخت های گردشگری یمن برای ضربه زدن به تمدن تاریخی این کشور صورت گرفته است لذا می توان گفت که تلاشی برای پاک کردن هویت ملت یمن به شمار می رود.

نهادهای غیردولتی و مراجع ذیربط یمنی با برگزاری کنفرانسی برای تشریح وضعیت گردشگری یمن در سایه تداوم تجاوزگری به این کشور، از سازمان های بشردوست و نهادهای دولتی در جهان خواستند که به سرعت برای متوقف کردن این تجاوزگری و جلوگیری از آسیب رسیدن به سرمایه تاریخی ملت ها و حاکمیت ملی آنها وارد عمل شوند.

پربیننده ترین خبرها