تاکید هنیه بر راه مقاومت برای آزادی فلسطین

تاکید هنیه بر راه مقاومت برای آزادی فلسطین
سه شنبه 23 آبان 1391 - 05:18

نخست وزير دولت حماس در تاکيد کرد که فلسطين سرزمين موقوفه اسلامي است و هيچ کس نمي تواند حتي يک وجب از خاک آنرا به ديگران واگذار کند. وي در عين حال تاکيد کرد که مقاومت تنها راه آزاد سازي سرزمين فلسطين و احقاق حقوق ملي غصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اسماعیل هنیه در دیدار با هیات علمای مصر خاطر نشان کرد که راهکار سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی جز رنج و محنت نتیجه دیگری برای آرمان و ملت فلسطین به دنبال نداشته است و دشمن صهیونیستی با استفاده از توافقنامه های بی فایده با تشکیلات خودگردان فلسطین دست به شهرک سازی بی رویه و احداث ایست های بازرسی در کرانه باختری و محاصره باریکه غزه زده است.

هنیه در دیدار با اعضای هیات علمای مصر تاکید کرد که سفر مبلغان و علمای مصری به نوار غزه نشانگر این واقعیت است که آنها نقش خود در آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی را از سر گرفته اند.

وی افزود این نخستین هیات رسمی مصر است که از زمان آغاز محاصره غزه از طرف وزارت اوقاف مصر و الازهر شریف به غزه سفر می کند و این نشانگر نقش بزرگ مصر در آزاد سازی فلسطین است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هنیه تصریح کرد این لطف خداوند است که ما در خاک غزه با اعضای هیات علمای مصر دیدار می کنیم و امروز رویاهای دیروز به واقعیت تبدیل شده اند؛ در حالی که کسی فکر نمی کرد که اوضاع حاکم بر امت بدین شکل تغییر کرده و کار به اینجا برسد.

وی افزود عشق به مصر همیشه در دل های ماست؛ چرا که این سرزمین پایتخت دل های عرب ها و مرکز خیر و برکت امت است و ملت مصر خاک فلسطین را با خون خود آبیاری کرده اند.

پربیننده ترین خبرها