عراق سفیر ترکیه را در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی‌اش فراخواند

عراق سفیر ترکیه را در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی‌اش فراخواند
جمعه 23 آذر 1397 - 19:51

وزارت خارجه عراق با فراخوان سفیر ترکیه در این کشور، اعتراض خود را به نقض مکرر حریم هوایی از سوی جنگنده‌های ترکیه اعلام کرد.

العالم - عراق

وزارت خارجه عراق عصر جمعه، «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد را فرخواند و به عملیات هوایی ارتش ترکیه در شمال عراق به‌عنوان مصداق روشن نقض حاکمیت عراق اعتراض کرد.

به نوشته السومریه نیوز، طبق بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه عراق، این وزارت‌خانه با فراخوان سفیر ترکیه، اقدام جنگنده‌های این کشور در نقض حریم هوایی عراق و بمباران مناطقی در «سنجار» و «مخمور» در شمال عراق که موجب تلفات جانی و مالی شده است را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این گونه اقدامات حاکمیت عراق و امنیت شهروندانش را به خطر می‌اندازد و در هر سطحی قابل قبول نیست و با اصول حسن همجواری میان دو کشور منافات دارد.

وزارت خارجه عراق همچنین تأکید کرد که خاک عراق نباید به عنوان مبدئی برای هدف قرار دادن امنیت کشورهای دوست و همسایه به کار گرفته شود.

جنگنده‌های ارتش ترکیه پیوسته مناطق شمال عراق را برای هدف قرار دادن گروهک «پ.ک.ک» بمباران می‌کنند و دولت عراق نیز بارها این اقدام ترکیه را نقض حریم هوایی و حاکمیت خود اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها