ترس آل خلیفه از افشای وضعیت حقوق بشر در بحرین

ترس آل خلیفه از افشای وضعیت حقوق بشر در بحرین
سه شنبه 23 آبان 1391 - 14:59

دبير كل سازمان حقوق بشر بحرين در اروپا تأکيد کرد، رژيم آل خليفه به دليل ترس از فاش شدن موارد نقض حقوق بشر در بحرين از سفر فرستادگان سازمانهاي مدافع حقوق بشر به اين کشور جلوگيري مي کند.

"حسين جواد" روز سه شنبه در گفتگو با شبكه العالم، تشكيل كميسيون حقوق بشر در مجلس شوراي بحرين را در حالي كه مقامات این کشور حتي يك مورد نقض حقوق بشر را در كشور ثبت نكرده اند، بيهوده تلقي و عنوان كرد: رژيم اگر واقعا خواهان احياي حقوق ملت است براي اين كميسيون يك پایگاه اینترنتی در نظر بگيرد، تا مردم از طريق آن موارد نقض حقوق بشر را به منظور طرح در مجلس شورا ثبت كنند.

وي خاطرنشان کرد: رژيم مي كوشد به مجامع بين المللي القا كند اوضاع کشور بحراني نیست و دموكراسي واقعي در اين كشور برقرار است، اما حقيقت اين است كه در بحرين حقوق انسان ها آشكارا نقض مي شود، لذا به سازمان هاي بين المللي بايد اجازه داده شود وارد كشور شوند و با ثبت موارد نقض حقوق شهروندي از ادامه آن جلوگيري كنند.

حسین جواد تأکید کرد: صلاح علي وزير حقوق بشر بحرين خود شاهد محکوم شدن رژيم آل خلیفه در نشست ژنو بود، و اصولا وجود وزير حقوق بشر براي كشوري كه حقوق بشر در آن وجود ملموسي ندارد بي معنا است، زيرا مردم از وزير به جاي حرف و ادعا، اقدام عملي در جهت حفظ حقوقشان را مطالبه مي كنند.

حسین جواد ممانعت رژیم ال خلیفه از حضور هيئت هاي بين المللي، فرستادگان سازمان ملل و نمايندگان سازمان هاي حقوق بشر جهان را نشانه ترس این رژيم از بر ملا شدن نقض حقوق بشر در بحرين دانست.

حسين جواد حملات شبانه مزدوران آل خليفه به خانه هاي مردم در روستاي مهزه و محاصره روستاي ستره را به عنوان نمونه هايي از نقض حقوق شهروندان بحريني برشمرد و گفت: وزير حقوق بشر بحرین باید گروهي را به روستاي مهزه اعزام کند تا اين جنايت ها را با چشم خود ببينند.

وي اظهار داشت: در بحرين هم اكنون يك وزارتخانه، يك كميسيون در مجلس شورا و يك هيأت سلطنتي براي حقوق بشر وجود دارد بدون اين كه هيچ گونه نتايج عملي در بر داشته باشد.

"عبدالمجید السبع" نماینده سابق جمعیت وفاق در پارلمان بحرین نیز در مصاحبه با العالم اظهار داشت: حمله به مناطق مختلف بحرین و یورش به منازل در نخستین ساعات روز و ارعاب مردم همچنان ادامه دارد.

السبع با اشاره به مشکلات مردم جزیره ستره تأکید کرد: از آغاز انقلاب 14 فوریه، ستره بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است؛ و رژیم آل خلیفه نیروهای خود را با انواع سلاح سبک و سنگین برای سرکوب حرکت مسالمت آمیز مردم به این منطقه اعزام کرده است.



Mn 13:40   13



پربیننده ترین خبرها