ترکیه: حل بحران عربستان با قطر به نفع منطقه است

ترکیه: حل بحران عربستان با قطر به نفع منطقه است
دوشنبه 26 آذر 1397 - 16:11

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره بحران چهار کشور عربی از جمله عربستان با قطر گفت، به نفع کشورهای عربی خلیج فارس و شورای همکاری اسلامی است که بحران با قطر حل شود و محاصره این کشور پایان یابد.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ابراهیم گالن خاطرنشان کرد، محاصره قطر از همان آغاز نیز عادلانه نبود و بر پایه اصول واقعی انجام نشد. کشورهای تحریم کننده دوحه نیز نتوانستند با این تحریم، به نتایج دلخواه خود برسند. این محاصره قطر را قوی تر از گذشته کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ادامه داد: ملت و مردم قطر ثابت کردند که با آرامش و تدبیر زیادی با بحران جاری تعامل کردند.
گالن گفت: بحران منطقه خلیج (فارس) مبتنی بر یک سری طرح های سیاسی است که به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نیست. معتقدم که این به نفع کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و آینده شورای همکاری است که بحران با قطر حل و محاصره آن متوقف شود.
وی درباره مناسبات ترکیه و قطر نیز گفت: ترکیه به همکاری های خود با دوحه در زمینه های مختلف ادامه خواهد داد.
این مقام ترکیه، مناسبات دوجانبه میان قطر و ترکیه را نمونه خوبی از روابط راهبردی و برادرانه دانست که یکدیگر را در سختی ها و بحران ها حمایت می کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی ، گالن تصریح کرد که رایزنی ها میان سران آنکارا و دوحه درباره مسائل دارای اهتمام مشترک و انجام هماهنگی های لازم برای تعامل با مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی همچنان ادامه دارد.
عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، مصر و چند کشور عربی دیگر از ژوئن سال 2017 قطر را به اتهام حمایت از تروریسم تحریم کرده و عملا در محاصره اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی قرار دادند. با وجود تلاش‌های کویت و سایر میانجیگران میان دوحه و ریاض، این بحران دیپلماتیک هنوز حل نشده است.

پربیننده ترین خبرها