چین: قوانین و مقررات مورد ادعای آمریکا و کانادا دروغ است

چین: قوانین و مقررات مورد ادعای آمریکا و کانادا دروغ است
سه شنبه 27 آذر 1397 - 08:38

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بازداشت خانم 'منگ وانژو' مدیر مالی شرکت 'هوآوی' در کانادا را غیر قانونی خواند و تاکید کرد: قوانین و مقررات مورد ادعای آمریکا و کانادا دروغ است.

العالم ـ آسیا

"هوا چون یینگ" روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از کانادا خواست فوراً اشتباه خود را اصلاح و شهروند چینی را که به طور غیرقانونی بازداشت شده، آزاد کند.
او همچنین از اتاوا خواست به صورت عملی حقوق مشروع چنین شخصیت‎هایی را تضمین کند.
پیش از این وزیر خارجه کانادا در گفت‎و‎گوی وزیران کانادا و آمریکا مدعی شده بود دو کشور بر اساس قوانین و پیمان‎های بین‎المللی تصمیم به بازداشت مدیر ارشد شرکت چینی گرفتند و کانادا و آمریکا را کشور قانون‌مدار خواند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این سخنان، قوانین و مقررات مورد ادعای کانادا و آمریکا را کاذب خواند و گفت: اخیراً بسیاری از شهروندان کانادا به سفارت چین در کانادا نامه فرستاده و یا از طریق رسانه‌های کانادا از اقدام غیر‎ منطقی و غیر قانونی یاد شده دولت کانادا انتقاد کردند.
به گزارش ایرنا، کانادا هفته پیش 'منگ وانژو'، مدیر مالی 'هوآوی'، را به خاطر نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا بود در پی این اقدام کانادا، پکن یک تاجر و یک دیپلمات سابق کانادایی را بازداشت کرد.
دادگاه ونکوور کانادا چهارشنبه پیش منگ را با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها