نیروهای مسلح یمن: به رغم نقض فراوان آتش بس توسط ائتلاف سعودی، به توافق پایبندیم

نیروهای مسلح یمن: به رغم نقض فراوان آتش بس توسط ائتلاف سعودی، به توافق پایبندیم
سه شنبه 27 آذر 1397 - 21:05

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به توافق آتش بس الحدیده پایبند هستند در حالی که ائتلاف متجاوز و مزدورانش از تاخیر کمیته سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس سوء استفاده کرده و توافق را نقض می کنند.

العالم . باخبرنگاران

سرتیپ یحیی سریع در یک بیانیه مطبوعاتی که خبرگزاری یمنی(سبا) منتشر کرده است، گفت: جنگنده های ائتلاف متجاوز و هواپیماهای جاسوسی آن به طور گسترده بر فراز الحدیده پرواز می کنند؛ همچنین مزدوران سعودی چند محله و منطقه مسکونی در الحدیده را با بیش از 38 گلوله توپ و 14 موشک بمباران کردند.

وی افزود: مزدوران سعودی شهر الشعب را با دو موشک هدایت شونده هدف قرار دادند. همچنین شارع الخمسین و نیز هتل الاتحاد را با موشک کورنت بمباران کردند. آنها همچنین استحکامات و موانعی در مقابل شعر الشعب می سازند و با سلاح های نیمه سنگین شارع الخمسین را هدف قرار می دهند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: مزدوران 10 موشک و 9 خمپاره شلیک کردند؛ از جمله 7 خمپاره به سمت الزعفران پرتاب کردند و این منطقه را با سلاح نیمه سنگین هدف قرار دادند. یک خمپاره نیز در شرق الواحه و خمپاره دیگری در شهر الشعب سقوط کرد. مزدوران سعودی همچنین منطقه کیلو 16 را بمباران کردند.

سرتیپ یحیی سریع خاطرنشان کرد که مزدوران سعودی 9 خمپاره به سمت الجاح الاسفل شلیک کردند؛ همچنین تلاش کردند که به سمت شرق الحیس پیشروی کنند. آنها برخی تجهیزات نظامی از الخوخه به سمت المنظر و کیلو 16 منتقل کردند.

وی گفت: جنگنده های سعودی طی 24 ساعت گذشته 26 حمله هوایی به البقع، نهم، صرواح، حرض و مناطق پراکنده ای در مرزها انجام دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت که در جبهه نهم مبارزان ما با حملات مزدوران به مواضعمان در تپه الصمود و شامخ مقابله کردند. آنها با نصب کمینی برای مزدوران، ده ها کشته و زخمی در صفوف آنها بر جای گذاشتند. همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تلاش مزدوران برای پیشروی به سمت الحول والسلطاء را ناکام گذاشتند.

وی افزود: نیروهای ما با حمله مزدوران سعودی به سمت الظهره الاجاشر در الجوف مقابله و خسارتهای سنگینی به آنها وارد کردند؛ این حمله با پشتیبانی هوایی جنگنده های سعودی همراه بود.

سرتیپ یحیی سریع گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات مزدوران به سمت رشاحه البقع را شکست دادند. همچنین حمله دیگری به سمت المحجر در عسیر را نیز ناکام گذاشتند این حمله از بامداد امروز تا ظهر ادامه داشت. طی این عملیات ده ها مزدور کشته و زخمی شدند و 3 زره پوش منهدم شدند.

وی همچنین به شکست دو حمله دیگر مزدوران به سمت جنوب و شرق جبل النار در حرض اشاره کرد.

سرتیپ یحیی سریع بر ضرورت و اهمیت ایفای نقش سازنده از سوی سازمان ملل و جامعه بین المللی برای نجات توافق و برقراری صلح و متوقف کردن تجاوزگری ها و پایان دادن به رنج و سختی یمنی ها تاکید کرد.

وی ائتلاف متجاوز و مزدوران سعودی را مسئول هرگونه نقض توافق آتش بس در الحدیده و پیامدهای آن دانست و در عین حال تاکید کرد که ما به توافق پایبندیم و همچنان نقض ها و تجاوزات صورت گرفته را به اطلاع کمیته هماهنگی مشترک خواهیم رساند.

پربیننده ترین خبرها