افشاگری نظامی سودانی از زوایای پنهان جنگ علیه یمن + فیلم

چهارشنبه 28 آذر 1397 - 23:17

یک نظامی سودانی پس از فرار از صفوف ائتلاف متجاوزین به یمن پیرامون نحوه عضوگیری سعودی ها و رفتار آنها با نظامیان سایر کشورها افشاگری کرده است.

العالم - عربستان سعودی

نظامی سودانی فرار کرده از ارتش ائتلاف متجاوز به یمن در گفتگو با شبکه المسیره گوشه هایی از تبلیغات سعودی ها برای جذب سربازان دیگر کشورها برای مشارکت در جنگ یمن و نحوه برخورد آنها با سربازان را بازگو کرد.

در این فیلم «عبدالله الصدیق محمود عبدالرزاق» نظامی سودانی می گوید عربستان در سودان تبلیغ می کند که یمنی ها امنیت حرمین شریفین را به خطر انداخته اند و برای دفاع از آن، ائتلاف سعودی نیاز به کمک سایر کشورها دارد.

این نظامی سودانی می گوید پس از شرکت در جنگ یمن پی برده است که خطری امنیت حرمین شریفین را تهدید نمی کند و یمنی ها تنها به دنبال دفاع از کشور خود در مقابل حملات متجاوزین هستند.

عبدالرزاق در این فیلم اشاره می کند که نیروهای سودانی و سایر مزدورهای شرکت کننده در جنگ علیه یمن زیر دست نیروهای آمریکا فعالیت می کنند، او به برخورد نژادپرستانه نیروهای سعودی اشاره دارد و می گوید ائتلاف سعودی با نیروهای سودانی مشابه برده ها برخورد می کند و این خارج از عدالت است چرا که آنها به درخواست عربستان در این جنگ شرکت کردند.

این نظامی سودانی خاطرنشان کرد که پس از گوش دادن به سخنان عبدالملک بدرالدین حوثی -- رهبر جنبش انصارالله یمن -- پیرامون جایگاه شهدای یمنی که در جنگ نابرابر با ائتلاف به سرکردگی عربستان کشته می شوند، منقلب شده است و تصمیم به پخش این صحبت ها در میان نیروهای سودانی کرده است، این اقدام عبدالرزاق با توبیخ شدید نیروهای سعودی همراه شده است.

عبدالرزاق سعی به فرار از گردان های سعودی کرده است که در این بین نیروهای امنیتی ائتلاف متجاوز به یمن او را هدف گلوله قرار دادند.

این نظامی فرار کرده از صفوف ائتلاف سعودی تاکید می کند عربستان با بهانه دین علیه دین به سایر مسلمانان که همان یمنی ها هستند حمله کرده است و آنها را می کشد و قحطی و محاصره را به این کشور آورده است.

پربیننده ترین خبرها