چاووش اوغلو: پرونده قتل خاشقچی جنایی است نه سیاسی!

چاووش اوغلو: پرونده قتل خاشقچی جنایی است نه سیاسی!
پنج‌شنبه 29 آذر 1397 - 16:22

وزیرخارجه ترکیه در تازه ترین اظهارنظرهای خود درخصوص پرونده قتل خاشقچی اعلام کرد که مطالبات آنکارا درخصوص پیگیری و حسابرسی عاملان این جنایت، تناقضی با روابط دوجانبه میان ترکیه و عربستان ندارد.

العالم-ترکیه

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگویی با روزنامه "الشرق" قطر در حاشیه هجدهمین کنفرانس دوحه اظهار کرد: نتایج اولیه تحقیقات‌مان را با جامعه جهانی به اشتراک گذاشتیم و انتظار یک تحقیق موثق، شفاف و سریع را نیز از مسؤولان عربستانی داریم، انتظار داریم زمانی که جمع‌آوری مدارک به پایان رسید، لیست اتهامات صادر شود.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه گفت: ما همچنان مسؤولان عربستانی را تشویق می‌کنیم هر گونه اطلاعاتی را در رابطه با محل جسد خاشقجی و نیز عاملان این جنایت و مغز متفکر آن در اختیار ما قرار دهند.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد که کشورش از جنایت قتلی که در کنسولگری عربستان در خاک ترکیه انجام شده، چشم‌پوشی نخواهد کرد و هیچ گونه تناقضی میان پیگیری برای حسابرسی این جنایت و حفظ روابط با عربستان وجود ندارد.

وی ادعاهای ریاض درباره اینکه آنکارا با این کشور همکاری نمی‌کند را تکذیب کرده و گفت: ادعاهای مسؤولان عربستانی مبنی بر اینکه ما به درخواست‌های آنها برای ارائه اطلاعات ویژه پاسخ نمی‌دهیم نادرست هستند و جامعه جهانی از همکاری مسؤولان عربستانی در این پرونده ناامید شده است.

پربیننده ترین خبرها