وال استریت ژورنال:

ترامپ در حال بررسی خروج بخش اعظم نیروهای آمریکایی از افغانستان است

ترامپ در حال بررسی خروج بخش اعظم نیروهای آمریکایی از افغانستان است
جمعه 30 آذر 1397 - 01:49

روزنامه «وال استریت ژورنال» بامداد جمعه (به وقت تهران) به نقل از منابع آگاه نوشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی احتمال خارج کردن بخش اعظم نظامیان این کشور از افغانستان است.

العالم-آمریکا

روزنامه «وال استریت ژورنال» بامداد جمعه (به وقت تهران) به نقل از منابع آگاه نوشت دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا «فعالانه» در حال بررسی احتمال خارج کردن بخش اعظم نظامیان این کشور از افغانستان است.

بنا بر این گزارش، روند خروج این نیروها از افغانستان ممکن است از چند هفته دیگر آغاز شود. این اقدام می‌تواند آغازگر پایان حضور ۱۷ ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان باشد.

شبکه «سی. ان. ان» با تایید این خبر، نوشته است که مقام‌های دولت آمریکا به رسانه‌ها گوشزد کرده‌اند که ترامپ هنوز تصمیم نهایی خود را اتخاذ نکرده، اما احتمال دارد که به زودی در بیانیه‌ای این تصمیم را اعلام کند.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی در افغانستان دارد که بخش عمده آن‌ها در قالب مأموریت سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در زمینه آموزش نیروهای محلی و پشتیبانی از آن‌ها فعالیت می‌کنند.

ترامپ پیش از این بارها از حضور نظامیان این کشور در خارج از کشور انتقاد کرده و آن را «تلف کردن پول» خوانده است. وی در سال ۲۰۱۱ هم، زمانی که هنوز وارد عرصه سیاسی نشده بود، در توییتر نوشته بود: «کی می‌خواهیم از تلف کردن پول برای بازسازی افغانستان دست برداریم؟ باید اول کشور خودمان را بسازیم

زمزمه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ چهارشنبه شب در اقدامی غیرمنتظره، اعلام کرد نظامیان این کشور ظرف دو تا سه ماه آینده سوریه را ترک می‌کنند. همچنین قرار است حملات هوایی آمریکا در سوریه هم متوقف شود.

ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها