در گفتگوی اختصاصی با العالم؛

نماینده پارلمان سوریه: نیروهای آمریکایی حامی تروریست بودند/ دمشق از خروج اشغالگران غافلگیر نشده است

نماینده پارلمان سوریه: نیروهای آمریکایی حامی تروریست بودند/ دمشق از خروج اشغالگران غافلگیر نشده است
جمعه 30 آذر 1397 - 15:04

یکی از نمایندگان مجلس سوریه درباره تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکایی مبنی برعقب نشینی نیروهایش از سوریه و چالش های فرا روی  نیروهای امریکایی در شرق فرات سخن گفت.

العالمسوریه

"محمد خیرالعکام " نماینده مجلس سوریه در گفت وگو با برنامه مع الحدث گفت: سوریه با عقب نشینی نیروهای امریکایی یا تصمیم آن غافلگیر نشده زیرا این نیروها حامی تروریست بوده و امروز نیز تروریست ها در شرق سوریه در حالت عقب گرد و بازگشت هستند.

منطقه التنف که هم اکنون تحت سلطه امریکا بوده و برای آموزش و جمع آوری و استقرار دوباره تروریست ها از آن استفاده می شود ؛ حتی در ایفای نقش وتحقق اهداف خود مانند درگیری السویدا و شرق السویدا و دیگر درگیری ها با شکست روبرو شده است.

وی افزود: نیروهای امریکایی حاضر در شرق فرات در مثلث الجزیره هم اکنون در برابر دو چالش قرار دارند.

اولین چالش اعتماد زیاد نیروهای قسد به امریکا و دشمنی امریکا با ترکیه به دلیل حمایت از این نیروهاست که برای ترکیه هم پیمان استراتژیک آمریکا مشکلاتی به وجود اورده از اینرو باید راه حلی برای این مساله بیابد.

چالش دوم اینکه، آمریکا از برخورد با ارتش سوریه می ترسد و از هزینه این برخورد برای آینده سیاسی این دولت در دراز مدت نگران است از اینرو امرکیا پیش از این از نیروهای عربی جایگزین سخن گفته بود زیرا در صدد کاهش دادن هزینه هاست .

وی افزود: به نظر نمی رسد مساله پایان یافته باشد زیرا اقدامات آمریکا همواره در این منطقه به این معنا نیست که تسلیم شدنش به خاطر تلفاتی باشد که در منطقه دیده اما بدین معناست که به دنبال بررسی زوایاست و به دنبال راه های دیگری برای حفظ منافعش در منطقه است.

پربیننده ترین خبرها