بازتاب فرار پهباد آمریکایی در رسانه های اسرائیل

بازتاب فرار پهباد آمریکایی در رسانه های اسرائیل
پنج‌شنبه 25 آبان 1391 - 10:31

العالم- شليک جنگنده هاي ايران به پهباد آمريکايي پس از تجاوز به حريم هوايي ايران و پرواز آن برفراز آبهاي خليج فارس، اسرائيليها را از عملکرد هوشمند و سريع پدافند جمهوري اسلامي به شگفتي واداشت.

به گزارش العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون اسرائیل در این خصوص تصریح کرد: گزارش پنتاگون در خصوص اقدام پدافند ایران در هدف قرار دادن پهباد آمریکایی تنش نظامی میان واشنگتن و تهران را افزایش داد.

تلویزیون اسرائیل در همین حال اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا را پخش کرد.

"جرج لیتل" تصریح کرد: یک فروند پهباد آمریکایی در حالی که در راستای عملیاتی که به آن محول شده بود برفراز خلیج فارس پرواز می کرد توسط جنگنده های "فروگ فوت" شناسایی و هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه، ما به پروازهای خود بر فراز خلیج فارس ادامه می دهیم، مدعی شد پهباد آمریکایی وارد حریم هوایی ایران نشده است.

گزارشگر اسرائیلی گفت: آمریکا با فرستادن یک فروند پهباد بر فراز خلیج فارس به ایران این پیام را ابلاغ کرد که واشنگتن برای حمایت از ناوهای خود در خلیج فارس به پرواز هواپیماهای خود برفراز آسمان منطقه ادامه می دهد.

وی افزود: ایرانیها بمنظور رویارویی با حمله هوایی احتمالی آمریکا و اسرائیل با هوشیاری کامل حریم هوایی خود را کنترل می کنند.

وی گفت: ایران و اطراف غربی خود را برای دور جدید مذاکرات که قرار است در ماه آینده برگزار شود، آماده می کنند.

گزارشگر اسرائیلی خاطر نشان کرد: اوباما پس از پیروزی در انتخابات سعی دارد با برقراری ارتباط مستقیم با اطراف ایرانی راهکارهایی که ممکن است به حل و فصل مسأله هسته ای ایران بیانجامد، بررسی کند.

پربیننده ترین خبرها