اردوغان حمله به شمال سوریه را عقب انداخت

اردوغان حمله به شمال سوریه را عقب انداخت
جمعه 30 آذر 1397 - 17:50

رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید کشورش با عملیات نظامی احتمالی در شمال، سوریه چشم داشتی به خاک این کشور ندارد بلکه می‌خواهد از خاک سوریه حملات تروریستی به ترکیه صورت نگیرد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد که هیچ گونه طمعی بر هیچ منطقه‌ای از خاک سوریه ندارد.

او که جمعه (۳۰ آذر) در یک همایش تجاری و اقتصادی در شهر استانبول سخنرانی می‌کرد، گفت که هدف ترکیه از عملیات‌های نظامی در شمال سوریه ممانعت از انجام حملات تروریستی از خاک این کشور به ترکیه است.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه هر گونه مشکلی در سوریه و عراق مستقیما بر ترکیه تأثیر می‌گذارد، اظهار داشت که بحران سوریه به مشکلی بزرگ برای مرزها و امنیت ترکیه تبدیل شده است.

به گزارش فارس؛ اردوغان که روزگاری نفت داعش را می‌خرید و حتی برای تأمین کریدور انتقال نفت از سوریه به ترکیه بمب‌افکن‌ سوخوی روسیه را در حال بمباران کامیون‌های داعش ساقط کرد، همانند همتای آمریکایی خود گفت که «ما بودیم که داعش را از منطقه بیرون راندیم و از بین بردیم».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا طی دو روز با این ادعا که این کشور به کار داعش در عراق و سوریه پایان داده است، از خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: «منطقه [شمال سوریه] را از داعش و "یگان‌های مدافع خلق" و عناصر "حزب کارگران کردستان" پاکسازی خواهیم کرد».

به گزارش الجزیره، اردوغان در مورد اوضاع شرق رودخانه فرات نیز گفت که «تروریسم» در شرق فرات «شیوع» پیدا کرده و این مسئله ما را به اتخاذ اقداماتی که باید در پیش بگیریم، وا می‌دارد».

رئیس جمهوری ترکیه قول داد که در عرض چند ماه آینده، عناصر پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق و داعش را در شمال سوریه از بین ببرد.

از هفته گذشته که ترکیه از قصد عملیات نظامی علیه شبه نظامیان کرد جدایی طلب در شمال سوریه خبر داده، آمریکا نیز اعلام کرده که کار داعش در سوریه پایان یافته و نیروهای آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها