حمله ائتلاف آمریکایی به شرق سوریه 30 قربانی گرفت

حمله ائتلاف آمریکایی به شرق سوریه 30 قربانی گرفت
شنبه 1 دی 1397 - 07:22

30 غیرنظامی در حمله جمعه شب جنگنده های ائتلاف متجاوز آمریکایی به استان دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند.

العالم - آمریکا

به گزارش بامداد شنبه خبرگزاری فرانسه، این اقدام ائتلاف متجاوز آمریکایی 48 ساعت پس از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یک اقدامی غیر منتظره اعلام کرد که وی نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد.

«رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن قرار دارد، تصریح کرد که دستکم 27 تن از مجموع کشته شده ها متعلق به روستای الشعفه هستند که در میان آنها اسامی هشت کودک نیز به چشم می خورد.

عبدالرحمن به دلیل گستردگی ابعاد این حملات، احتمال افزایش قربانیان را زیاد دانست.

ائتلاف متجاوز آمریکا پیش تر اعتراف کرد که دستکم بیش از یکهزار و 100 غیر نظامی در حملات هوایی به سوریه و عراق کشته شدند؛ هرچند سازمان های حقوق بشری این میزان را بمراتب بیشتر می دانند.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، پیش تر در این باره اعلام کرد که تنها در این کشور، سه هزار و 300 نفر در نتیجه بمباران ائتلاف متجاوز آمریکا کشته شدند.

آمریکا و چند کشور محدود همپیمان آن، از اوت 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلافی به اصطلاح بین المللی تشکیل داده اند.

تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب در نتیجه بمباران این ائتلاف متجاوز به خاک و خون کشید شده و بسیاری از زیرساخت های این کشور را تخریب کرده اند.

دولت سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواسته است، برای پایان دادن به تجاوز نیروهای متجاوز در خاک این کشور اقدامی صورت دهد و با ارسال نامه های مکرر، حملات جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به خاک خود را محکوم کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها