دولت آمریکا تعطیل شد

دولت آمریکا تعطیل شد
شنبه 1 دی 1397 - 09:20

در پی عدم توافق دولت و کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موقت، دولت آمریکا رسما وارد وضعیت موسوم به تعطیل شد.

العالم _ آمریکا

در پی ناکامی قانونگذاران در دستیابی به توافق بر سر درخواست دونالد ترامپ، بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا تعطیل شد.

پس از آن‌که قانونگذاران آمریکایی نتوانستند بر سر درخواست دونالد ترامپ برای تأمین بودجه احداث دیوار امنیتی در مرز مکزیک به توافق برسند، بخش‌هایی از دولت این کشور به حالت تعطیل درآمد.

این تعطیلی در برگیرنده بخش‌های غیرضروری (یک چهارم وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولت فدرال مانند وزارتخانه‌های مسکن، وزارت امنیت داخلی، کشاورزی، امور خارجه و دادگستری) است و ۸۰۰ هزار نفر از کارمندان دولت را شامل می‌شود.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا گفته بود اگر دموکرات‌های سنا با احداث دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکنند و قانون بودجه به تصویب نرسد، برای تعطیلی طولانی‌مدت دولت آمادگی دارد.
ترامپ در سخنانی در کاخ سفید گفت:‌ "امیدوارم این طور نشود ولی ما کاملا برای یک تعطیلی طولانی مدت آمادگی داریم."

وی خواهان اختصاص پنج میلیارد و هفتصد میلیون دلار برای احداث دیوار مرزی برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک است؛ ولی دموکرات‌های کنگره این اقدام را بی‌حاصل و موجب حیف و میل شدن بودجه می دانند.

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه به طرح بودجه مورد نظر ترامپ با ۲۱۷ رأی مثبت در برابر ۱۸۵ رأی منفی رای داد؛ اما جمهوری‌خواهان از آرای کافی برای تصویب این طرح در سنا برخوردار نیستند.

بر اساس آیین نامه سنا، تصویب این طرح در این مجلس ۱۰۰ نفری به ۶۰ رأی نیاز دارد؛ ولی جمهوری‌خواهان تنها ۵۱ کرسی در اختیار دارند.

احداث دیوار مرزی از وعده‌های انتخاباتی رییس‌جمهور آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها