چرا وزارت خارجه دیپلمات های آلبانی را اخراج نکرد؟

چرا وزارت خارجه دیپلمات های آلبانی را اخراج نکرد؟
شنبه 1 دی 1397 - 15:00

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه مواضع و اعتراض خود نسبت به اقدام غیر قابل قبول دولت آلبانی درخصوص اخراج دو دیپلمات ایرانی را به اطلاع این کشور رسانده ایم ، گفت: آلبانی در ایران هیچ مرکز دیپلماتیک و سفارتخانه ای ندارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«بهرام قاسمی» روز شنبه در پاسخ به ایرنا که چرا وزارت امور خارجه دست به اقدام متقابل مبنی بر اخراج دیپلماتهای آلبانی در ایران نزده است، گفت: ما روز پنج شنبه اعتراض خود را از طرق مقتضی به طرف آلبانی اعلام کردیم اما دولت آلبانی در ایران سفارتخانه و دفتر و مرکز دیپلماتیک ندارد و لذا امکان احضار سفیر یا نماینده البانی در تهران برای اخراج و یا اعتراض در تهران را نداشتیم و مراتب اعتراض جدی خود را از کانال های دیگری انجام دادیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از دهه 70 و بعد از تحولات داخلی در آلبانی، سفارت جمهوری اسلامی در این کشور را راه اندازی کرد اما با توجه به اینکه آلبانی کشوری بسیار کوچک و در ان هنگام و حتی بعدا از وضعیت بد اقتصادی رنج می برد، این کشور نمی توانست در ایران سفارتخانه دایر نماید.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: کشورها در راه اندازی سفارت یا دیگر دفاتر کنسولی و یا اقتصادی خود دلایل و مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی و اقتصادی را مد نظر قرار می دهند.
به گزارش ایرنا، آلبانی پنج شنبه هفته گذشته تحت فشار دولت آمریکا و سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و با همکاری برخی گروه های تروریستی ضد ایرانی دو دیپلمات ایرانی را از این کشور اخراج کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه رفتار غیرقابل توجیه دولت آلبانی را محکوم و غیرقابل قبول عنوان کرد و گفت: این اقدام در ادامه سناریوهای قبلی برای تخریب روابط ایران و اروپا در برهه حساس کنونی صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها