با وجود اعتراض بغداد؛

ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد

ترکیه بار دیگر شمال عراق را بمباران کرد
يکشنبه 2 دی 1397 - 14:43

برای اولین بار بعد از تصمیم رییس جمهوری آمریکا به خروج نظامیان این کشور از خاک سوریه، هواپیماهای ترکیه به بهانه هدف قرار دادن عناصر حزب کارگران کرد ترکیه (PKK)، شمال عراق را بمباران کردند.

العالم ـ ترکیه

رسانه های کردزبان عراق روز یکشنبه اعلام کردند که هواپیماهای ترکیه شامگاه دیشب (شنبه) مناطق «قلاتوکا» و «ماردوی» از توابع بخش «قلعه دزه» در 160 کیلومتری شمال شرق شهر سلیمانیه را بمباران کردند.
هنوز از حجم خسارت های جانی و مادی این حمله گزارشی منتشر نشده اما رسانه های شمال عراق گفته اند که هواپیماهای ترکیه به بهانه هدف قرار دادن پایگاه ها و مقرهای حزب کارگران کرد ترکیه (PKK) دست به این حملات هوایی زده اند.
از طرفی ستاد ارتش ترکیه نیز در بیانیه ای که در رسانه های عراق انعکاس داشته اعلام کرده است که هواپیماهای ترکیه دیروز شنبه مقرها و پایگاه های حزب کارگران کرد ترکیه را در منطقه «متینا» در شمال عراق هدف قرار داده و باعث قتل دو عنصر از این حزب شدند.
تاکنون حزب کارگران کرد در خصوص حملات هوایی ترکیه و تعداد خسارت های جانی و مادی بیانیه ای صادر نکرده است.
ترکیه هر از چندی شمال عراق را به بهانه وجود مقرها و پایگاه های حزب کارگران کرد ترکیه هدف قرار می دهد اما این حملات اولین بار است که بعد از تصمیم آمریکا به خروج نظامیان کشورش از خاک سوریه اتفاق می افتد.
به گزارش ایرنا، در همین راستا فرمانده نیروهای ایزدی در الحشد الشعبی موسوم به «النصر المبین» به خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفته است که بمباران های اخیر ترکیه باعث بسته شدن یک گذرگاه انسانی بین عراق و سوریه در استان نینوا شده است.
«سعید حسین» افزوده است که خانواده های ایزدی از این گذرگاه برای تردد بین سنجار و منطقه «قامشلی» در سوریه جهت درمان بیماران، خرید دارو و تامین احتیاجات روزانه بهره می بردند اما ترکیه به بهانه استفاده این گذرگاه توسط PKK باعث بسته شدن آن شده است.

پربیننده ترین خبرها