تظاهرات مردم قامشلی در محکومیت تهدیدات ترکیه و حمایت از ارتش سوریه

تظاهرات مردم قامشلی در محکومیت تهدیدات ترکیه و حمایت از ارتش سوریه
يکشنبه 2 دی 1397 - 19:29

مردم شهر «قامشلی» در تظاهراتی بر حمایت از ارتش سوریه و مقابله با تهدیدات ترکیه برای انجام عملیات نظامی تأکید کردند.

العالم - سوریه

شهر مرزی قامشلی در استان حسکه در شمال شرق سوریه، امروز شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از دولت مرکزی و محکومیت تهدیدات ترکیه برای انجام عملیات نظامی در شمال سوریه بود.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تظاهرات کنندگان در شعارهای خود تأکید کردند که در یک صف واحد در مقابل تجاوز خارجی خواهند ایستاد.

تظاهرات از چندین محله این شهر که اغلب آن را کردها تشکیل می‌دهند، آغاز شد و اهالی شهر در میدان «السبع بحرات» تجمع کردند و پرچم‌های سوریه و پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون محکومیت دخالت‌های ترکیه در دست داشتند.

«حسن سلومی» عضو شورای مردمی قامشلی، در گفت‌و‌گو با سانا تأکید کرد که مردم استان آماده مقابله با تهدیدات و مبارزه در کنار ارتش عربی سوریه در مقابل تروریسم و نیروهای خارجی هستند.

«فیصل العازل» از بزرگان عشایر قامشلی نیز گفت: نمی‌پذیریم که خاکمان به نظامیان ترک یا دیگر مهاجمان آلوده شود و خونمان فدای وطنمان است.

استان الحسکه که در مرز با ترکیه قرار گرفته چندین مرتبه در روزهای گذشته شاهد تظاهراتی در محکومیت تهدیدات ترکیه بود.

ترکیه قصد دارد عملیات نظامی خود علیه یگان‌های مدافع خلق کرد (YPG) را در شمال سوریه را در آینده‌ای نزدیک آغاز کند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه گفته است که هیچ گونه طمعی بر هیچ منطقه‌ای از خاک سوریه ندارد اما ترکیه در جریان عملیات‌های گذشته خود با نام‌های «شاخه زیتون» و «سپر فرات» مناطقی از شمال سوریه را عملا به منطقه تحت نفوذ خود در آورده است. ترکیه برای این منظور از شبه‌نظامیان طرفدار خود از جمله گروهک « ارتش آزاد سوریه» بهره می‌برد.

ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ الی ۲۹ مارس ۲۰۱۷) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر «جرابلس» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و سپس در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کرد، (از تاریخ ۲۰ ژانویه الی ۲۴ مارس ۲۰۱۸) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید شهر «عفرین» را اشغال کرد. ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها