اتهام عجیب نخست وزیر فرانسه به جلیقه زردها / تقلای پاریس برای برچسب زدن به معترضان

اتهام عجیب نخست وزیر فرانسه به جلیقه زردها / تقلای پاریس برای برچسب زدن به معترضان
دوشنبه 3 دی 1397 - 17:52

نخست وزیر فرانسه که از آغاز اعتراض ها در این کشور تلاش کرده است خواسته های مخالفان را به حاشیه براند، این بار جلیقه زردها را به "یهودی ستیزی" متهم کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش شبکه خبری بی. اف. ام تی وی، "ادوارد فیلیپ" گفت: دولت فرانسه به شدت "خشونت های بی سابقه" و "اقدامات یهودی ستیزانه" اعضای جنش جلیقه زردها را محکوم می کند.
این شکه خبری افزود، اظهارات نخست وزیر فرانسه در واکنش به اقدام روز شنبه برخی از مخالفان است که در تظاهرات آوازی از "دیودونه" طنز پرداز مشهور و یهودی ستیز فرانسوی را سر دادند.
از نظر نخست وزیر فرانسه، آوازی که برخی جلیقه زردها در تظاهرات سر دادند، محتوای یهودی ستیزانه داشت.
در عین حال منتقدان دولت فرانسه بر این باورند که آواز "دیودونه" در تظاهرات روز شنبه، هیچ ربطی به یهودی ستیزی ندارد و محتوای آن مبارزه با "نظام سیاسی و اقتصادی فاسد" حاکم بر کشور است.
تظاهرات روز شنبه حواشی دیگری داشت که از آن جمله می توان به سر بریدن عروسک خیمه شب بازی اشاره کرد که معترضان آن را به شکل «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه درست کرده بودند.
نخست وزیر فرانسه، امیدوار است با فروکش کردن آتش خشم جلیقه زردها، بتواند در مقام خود ابقا شود.
فیلیپ که موقعیت متزلزلی پیدا کرده و به دلیل سرسختی و انعطاف ناپذیریش در آغاز بحران هدف انتقادات بسیاری قرار گرفته است، چندی پیش (13 آذر) در مجلس ملی تصدیق کرد که می بایست تغییراتی در کشور داد.
زمان اعتراف نخست وزیر لجوج و به خطا رفته فرانسه فرارسیده است اما آیا او به جایی رسیده است که لازم باشد از مردم طلب بخشایش کند؟
تلاش نخست وزیر فرانسه برای بر چسب زدن به حرکت ضد سرمایه داری دولت فرانسه در حالیست که مکرون روز گذشته (یکشنبه) در اظهاراتی که حاکی از عقب نشینی وی از سیاست هایش بود، خواستار بازگشت آرامش به کشور شد.
وی گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا نظم و آرامش بار دیگر به فرانسه بازگردد. در شرایط حساس کنونی، کشور ما بیش از هر چیز دیگری به نظم و آرامش نیاز دارد. هم اکنون آنچه که بیش از پیش فرانسوی ها به آن نیاز دارند، هماهنگی، همدلی، اتحاد و تعهد صادقانه است. اهداف مشترکی داریم و باید تفاوت ها را کنار گذاشته و برای رسیدن به این اهداف تلاش کنیم.
جنبش اعتراضی جلیقه زردها شش هفته پیش علیه سیاست های مکرون آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها