کمبود بودجه حساب توئیتری سفارت آمریکا در لبنان را به تعطیلی کشاند

کمبود بودجه حساب توئیتری سفارت آمریکا در لبنان را به تعطیلی کشاند
دوشنبه 3 دی 1397 - 22:19

سفارت آمریکا در لبنان اعلام کرد که به دلیل قطع اعتبارات در بودجه ایالات متحده، دیگر قادر نیست صفحه توئیتری خود را به روز کند و آن را از امروز (دوشنبه) بست.

العالم ـ آمریکا

در آخرین پیام حساب توئیتری سفارت آمریکا در بیروت از مراجعه کنندگان خواسته شده که برای دریافت آخرین اطلاعات و اخبار به صفحه وزرات خارجه این کشور در توئیتر مراجعه کنند.
بخش های گسترده ای از دولت فدرال آمریکا به دلیل اختلاف نظر «دونالد ترامپ» با کنگره بر سر بودجه سال آتی میلادی برای سومین بار طی دو سال گذشته تعطیل شد؛ رخدادی که در این بازه زمانی رکوردی قابل توجه است.
به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که در تعطیلی کنونی 380 هزار کارمند فدرال مرخصی گرفته اند و 420 هزار نفر دیگر هم بدون حقوق کار می کنند.
6 اداره فدرال از جمله وزارت دفاع بودجه خود را به تصویب رسانده و تحت تاثیر قرار نگرفته اند اما 9 وزارتخانه دیگر و ده ها آژانس و سازمان کوچک دولتی در حالت معلق قرار دارند.
وزارتخانه های کشاورزی، تجارت، دادگستری، امنیت داخلی، وزارت کشور، حمل و نقل، خزانه داری و توسعه شهری اکنون تعطیل شده اند. همچنین تعدادی از نهادهای کوچکتر نیز در این فهرست قرار دارند.
چندی پیش «واشینگتن اگزامینر» اعلام کرده بود که بدهی دولت آمریکا به 21,516 تریلیون دلار رسید و طی سال مالی 2018 که 30 ماه سپتامبر به پایان رسید، بدهی دولت آمریکا 1,2 تریلیون دلار بیشتر شده بود.
در حالی که به گمان بسیاری از مردم جهان آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است، می توان با توجه به جمعیت 325 میلیون نفری آمریکا، سهم هر آمریکایی از بدهی ها را متوسط 60 هزار دلار دانست.

پربیننده ترین خبرها