آسوشیتدپرس: ترامپ در حال از دست دادن بخش مهمی از حامیانش است

آسوشیتدپرس: ترامپ در حال از دست دادن بخش مهمی از حامیانش است
سه شنبه 4 دی 1397 - 01:15

تحلیل نتایج یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا در حال از دست دادن بخش مهمی از حامیانش است.

العالم-آمریکا

یک رسانه آمریکایی با استناد به بررسی‌های صورت گرفته موسسه «نورک» (NORC) واقع در دانشگاه شیکاگو از کاهش میزان حمایت از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده است.

اساس این نظرسنجی که توسط موسسه مذکور برای خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شده زمینه‌یابی‌هایی است که از بیش از ۱۱۵ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا به عمل آمده است.

این تحقیق نشان می‌دهد از میان کسانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ حامی ترامپ بوده‌اند ۱۸ درصد می‌گویند که تنها «تا حدی» از عملکرد او راضی هستند.

آسوشیتدپرس نوشته این گروه از طرفداران ترامپ، علی‌رغم اینکه سهم کمی از حامیان او هستند می‌توانند نقش به سزایی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ داشته باشند. این رسانه در ادامه به مقایسه نظرات این گروه با سایر گروه‌های هوادار ترامپ پرداخته است.

بر اساس این گزارش، گروهی که «تا حدی» از عملکرد ترامپ راضی هستند در مقایسه با ۲۷ درصدی که خودشان را حامی پر و پا قرص او می‌دانند بیشتر احتمال دارد در سیاست‌های کلیدی نظیر مهاجرت، بهداشت، ضرورت احداث دیوار مرزی، کنترل حمل سلاح و تغییرات جوی با او مخالف باشند. این گروه همچنین بیشتر احتمال دارد صداقت و شخصیت او را زیر سوال ببرند.

گروه مذکور به علاوه کمتر احتمال دارد خودشان را محافظه‌کار بدانند و بیشتر احتمال دارد که در سال ۲۰۱۸ در انتخابات میان‌دوره‌ای به دموکرات‌ها رأی داده باشند. آنها از تحصیلات بالایی برخوردارند و بیشتر احتمال دارد زن باشند.

آسوشیتدپرس در بخش دیگری از این این گزارش نوشته ترامپ همزمان با ورود به سومین سال حضور در کاخ سفید توجه اندکی به جلب حمایت این دسته از حامیان خود کرده است.

این در حالی است که آینده سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا به موفقیت در جلب حمایت این گروه، به ویژه اقشار تحصیل‌کرده‌تر و ثروتمندتر آنها دارد.

حمایت همین گروه بود که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ کمک کرد در انتخابات پیروز شود. ترامپ در آن انتخابات آرا ایالت‌های میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا را با کمتر از مجموعاً ۸۰ هزار رأی به دست آورد.

تحلیل داده‌های به دست آمده در این نظرسنجی نشان می‌دهد ۱۶ درصد از کسانی که تا حدی از عملکرد ترامپ ابراز رضایت کرده‌اند در انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر به نامزدهای دموکرات رأی دادند. این رقم برای کسانی که خودشان را طرفدار سرسخت ترامپ معرفی می‌کنند، تنها ۶ درصد بوده است.

همین تفاوت‌ها به دموکرات‌ها کمک کرد بتوانند در مجلس نمایندگان اکثریت کرسی‌ها را از آن خودشان کنند.

آسوشیتدپرس نوشته «مایک بیشاپ»، نامزد جمهوری‌خواه ایالت میشیگان که برای دو دوره به عنوان نماینده این ایالت در مجلس نمایندگان حضور داشت در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره توسط رقیب دموکراتش حذف شد. نماینده دموکرات، یکی از دلایل پیروزی‌اش را حامیان مردد ترامپ دانسته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها