پس از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه التنف،

تروریست‌های جنوب سوریه تسلیم ارتش می‌شوند

تروریست‌های جنوب سوریه تسلیم ارتش می‌شوند
چهارشنبه 5 دی 1397 - 02:10

منابع سوری بامداد چهارشنبه گزارش دادند که شماری از گروه های تروریستی در اطراف پایگاه التنف آمریکا در جنوب سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این پایگاه خود را تسلیم ارتش سوریه خواهند کرد.

العالم-سوریه

شماری از گروه های تروریستی مستقر در اطراف پایگاه التنف آماده این هستند تا خود را تسلیم ارتش سوریه کنند.

براساس این گزارش، گروه های تروریستی دیگری از جمله گروه موسوم به "مغاویر الثوره" همچنان مخالف این هستند که تسلیم شوند و خواستار ایجاد گذرگاهی برای عبور عناصر این گروه به شمال سوریه هستند.

التنف نام روستایی راهبردی و مهم است که در صحرای سوریه (البادیه) در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن واقع شده است.

آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهم ترین آنها پایگاه التنف (در جنوب شرق) است.

امریکا از سال 2015 و زمان ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به دنبال افزایش خطر برای تروریست های تکفیری و داعشی به بهانه مبارزه با آنان وارد مناطق شرق سوریه شد.

حضور نیروهای امریکایی در ابتدا به صورت مخفیانه و سری بود و بیشتر آنان در بین نیروهای کرد سوری فعالیت می کردند که به دنبال مشاهده برخی از آنان در شمال شرق سوریه و رسانه ای شدن این موضوع، ارتش آمریکا مجبور به اعتراف به حضور نیروهای نظامی برای آموزش نیروهای کرد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها