اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به حومه دمشق از نگاه مدیر دفتر العالم در سوریه

اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به حومه دمشق از نگاه مدیر دفتر العالم در سوریه
چهارشنبه 5 دی 1397 - 06:59

مدیر دفتر شبکه "العالم" در تبیین اهداف حمله رژیم صهیونیستی به دمشق گفت که تلاش برای شناسایی و رصد اماکن نصب سامانه دفاعی موشکی اس 300 سوریه، از جمله این اهداف است.

العالم-سوریه

حسین مرتضی مدیر دفتر العالم در سوریه می‌گوید که اسرائیل با حمله موشکی به حومه دمشق قصد داشت به این سوال پاسخ دهد که چرا دمشق از سلاح اس 300 که روسیه در اختیار آن قرار داده است، در تجاوزات دیشب استفاده نکرده است.

وی در تبیین اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به حومه دمشق تاکید کرد که احساس ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از موشک های اس 300 و مجبور کردن دمشق به استفاده از آن باعث می شود که به مناطق مختلف سوریه حمله کند.

حسین مرتضی افزود: اسرائیل می‎خواهد با اینگونه حملاتش، نوع واکنش پدافندی سامانه دفاعی موشکی سوریه را بشناسد و علاوه بر آن، توان دفاعی موشکی آن را کاهش دهد.

مدیر دفتر العالم در سوریه گفت: دیشب شاهد آن بودیم که جنگنده های رژیم صهیونیستی چگونه با نقض حریم هوایی لبنانی به حومه دمشق حمله کردند و متقابلا سوریه نیز بر اساس نوع سلاح‌ و مناطقی که مورد تعرض قرار می‎گیرند، چگونه از تاکتیک‌ خود برای مقابله با این تجاوزات موشکی استفاده کرده است.

سامانه دفاع هوایی سوریه سه‌شنبه شب با استفاده از چند فروند موشک اس 200 به موشک‌های شلیک شده رژیم صهیونیستی در ریف غربی دمشق پاسخ داد و حملات آنها را خنثی کرد.

این اولین و بزرگترین تجاوز موشکی صهیونیست‌ها به سوریه، بعد از اطلاعیه مسکو مبنی بر استقرار سامانه‌های S-300 در دمشق بود.

رژیم صهیونیستی چند ماهی است که همزمان با تحویل موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه به سوریه حملات خود را به حومه فرودگاه دمشق متوقف کرده است. وزیر دفاع روسیه در تاریخ ۱۰ مهر (دوم اکتبر) در جریان نشست شورای امنیت این کشور در مسکو گفته بود که محموله‌های سامانه دفاع موشکی "اس ۳۰۰" به سوریه تحویل داده شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها