اظهارات مبارک علیه مرسی در دادگاه مصر

اظهارات مبارک علیه مرسی در دادگاه مصر
چهارشنبه 5 دی 1397 - 18:12

دیکتاتور مخلوع مصر به عنوان شاهد علیه رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور شهادت داد.

العالم - مصر

به گزارش رسانه‌های مصری، حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر در پرونده موسوم به «تجاوز و یورش به مرزهای شرقی» علیه محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر شهادت داد.

وی در دادگاه گفت: عمر سلیمان (رئیس اسبق دستگاه اطلاعات مصر) به من گفت که 800 تبعه خارجی از طریق مرزهای شرقی با کمک اهالی شمال سیناء وارد کشور شدند.

مبارک در عین حال اظهار داشت من نمی‌دانم آنها کیستند اما آنها برای کمک به اخوان المسلمین وارد کشور شدند.

دیکتاتور مخلوع مصر افزود این افراد با هدف تشدید هرج و مرجی که از بیست و پنجم ژانویه سال 2011 میلادی آغاز شده بود وارد کشور شدند و خود را به زندان‌هایی مانند زندان "وادی النطرون" و دو زندان دیگر رساندند تا عناصر حزب الله، اخوان المسلمین و حماس را که در زندان بودند آزاد کنند.

حسنی مبارک همچنین گفت اتباع خارجی که به میادینی مانند قاهره رفته با کمین کردن روی بام ساختمان‌ها تظاهرات کنندگان را به گلوله بستند.

دیکتاتور مخلوع مصر اظهار داشت: من از طرحی به رهبری آمریکا و با مشارکت اخوان المسلمین، حزب الله و ترکیه چیزی نشنیده‌ام.

حوادث موسوم به «تجاوز و یورش به مرزهای شرقی» مربوط به سال 2011 میلادی در جریان انقلاب ژانویه و در پی حمله به زندان وادی النطرون و تاسیسات امنیتی رخ داد.

دادگاه کیفری قاهره در سال 2015 میلادی، حکم اعدام محمد مرسی رئیس جمهور منتخب پس از انقلاب ژانویه علیه مبارک و نیز محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و چند عضو دیگر این جنبش را صادر کرده بود. دادستان کل مصر، مرسی و برخی دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به آنچه تجاوز و یورش به مرزهای شرقی کشور و تاسیسات امنیتی و قتل افسران پلیس در اوایل انقلاب ژانویه 2011 عنوان کرده، متهم کرده بود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها