بازگشت آرامش به سودان؛ مخالفان همچنان دست به اعمال فشار می زنند

بازگشت آرامش به سودان؛ مخالفان همچنان دست به اعمال فشار می زنند
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 14:22

پلیس سودان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آرامش به همه نقاط کشور بازگشته است.

العالم - افریقا

خبرگزاری آناتولی به نقل از سرتیپ "هاشم علی عبد الرحیم"، سخنگوی رسمی پلیس سودان گفت: آرامش به سراسر ایالت های سودان بازگشته است و هیچ گزارشی از ناآرامی و آشوب دریافت نکرده ایم.

عبد الرحیم گفت در همه ایالت ها از جمله خارطوم آرامش کامل برقرار است و مراکز پلیس هیچ گزارشی از هرج و مرج دریافت نکرده اند.

از سوی دیگر مخالفان همچنان دولت سودان را تحت فشار قرار داده و خواستار برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل سفارت سودان در کشورهای اروپایی هستند؛ همزمان سندیکاها هم امروز پنج شنبه خواستار برگزاری تظاهرات در خرطوم شده اند.

این در حالی است که 21 سازمان حقوقی خواستار دخالت برای تأمین امنیت شرکت کنندگان شده اند.

این سازمان ها اقدام حکومت سودان در توسل به زور افراطی علیه تظاهرات مردمی را محکوم کردند.

این سازمان ها با انتشار بیانیه مشترکی از مقامات سودانی خواستند توسل به زور افراطی علیه معترضان را متوقف کرده و اصلاحات سیاسی و اقتصادی مد نظر جامعه مدنی و احزاب سیاسی سودان را بلافاصله آغاز کند.

در این بیانیه آمده است: "نظام حکومتی سودان را شخصی رهبری می کند که خود به نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت متهم است و دادگاه بین المللی نیز از 10 سال پیش حکم بازداشت وی را صادر کردده است."

گفتنی است سودان به دلیل افزایش شدید قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی، از کمبود نان، آرد، سوخت رنج می برد.

با کشیده شدن دامنه تظاهرات به شهر الرهد در غرب سودان، معترضان مقر حزب حاکم را به آتش کشیدند. حکومت سودان نیز درباره ارتکاب خسونت و خرابکاری در حین اعتراضات هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها