زلزله در کابینه سعودی؛ وزیر خارجه، گاردملی و اطلاع‌رسانی تغییر کرد

زلزله در کابینه سعودی؛ وزیر خارجه، گاردملی و اطلاع‌رسانی تغییر کرد
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 16:23

شاه سعودی در فرمان‌هایی جداگانه ضمن ایجاد تغییراتی در کابینه، وزرای خارجه و اطلاع‌رسانی را برکنار و در شورای امور سیاسی و امنیتی تغییرات جدید ایجاد کرد.

العالم - عربستان سعودی

منابع سعودی امروز پنجشنبه از تغییراتی در کابینه سعودی خبر دادند و گفتند که شورای امور سیاسی و امنیتی این کشور نیز دستخوش تغییرات شده است.

منابع سعودی گفتند که ابراهیم العساف وزیر جدید امور خارجه معرفی شده و عادل الجبیر از این سمت برکنار شده اما وزیر مشاور دولت در امور خارجه تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: ابراهیم العساف وزیر خارجه جدید سعودی کیست؟

«عادل الجبیر» نیز به عنوان وزیر مشاور در وزارت خارجه انتخاب شد.

رسانه های سعودی همچنین اعلام کردند که پادشاه این کشور عبدالله بن بندر بن عبد العزیز را به عنوان وزیر گارد ملی و ترکی الشبانه را به عنوان وزیر اطلاع رسانی منصوب نمود.

«محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود»، سفیر ریاض در لندن از سمت خود برکنار شد.

دیگر دستورات پادشاه عربستان برای تغییر ساختار کابینه به این شرح است: بازسازی شورای امور سیاسی و امنیتی به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی.

حمد آل شیخ به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

ترکی بن طلال به جای فیصل بن خالد امیر منطقه عسیر و فیصل بن نواف به جای بدر بن سلطان امیر منطقه الجوف و بدر بن سلطان معاون امیر مکه مکرمه و ایمان المطیری معاون وزیر بازرگانی و مساعد العیبان مشاور امنیت ملی شد.

سلطان بن سلمان از ریاست سازمان گردشگری برکنار و به عنوان رییس سازمان فضایی منصوب شد.
ترکی آل الشیخ رییس سازمان رفاه، عبدالعزیز بن ترکی الفیصل رییس سازمان ورزش، سپهبد خالد بن قرار الحربی مدیر سازمان امنیت و دکتر احمد بن محمد بن احمد العیسی رییس هیات مدیره انجمن ارزیابی آموزشی و پرورشی سعودی شد.

سازمانی به نام سازمان نمایشگاهها و کنفرانسها تشکیل شد که رییس هیات مدیره آن دکتر ماجد بن عبدالله القصبی است.

پربیننده ترین خبرها