بازجویی از دو زن داعشی روسی که از شرق فرات گریخته اند +فیلم

جمعه 7 دی 1397 - 18:43

ویدیویی از دو زن داعشی منتشر شده اند که گفته می شود روسی هستند و توانسته اند به تازگی از اردوگاه گروه تروریستی داعش در شرق فرات فرار کنند.

العالم - سوریه

به گفته مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان در این ویدیو این دو زن از سوی افسران "ائتلاف بین الملل" مورد بازجویی قرار گرفته اند.

همزمان با بازگشت زنانی که پیشتر به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند به کشورهای غربی، ترس از حمله های این گروه تروریستی در سطح گسترده در غرب در حال افزایش است؛ مخصوصا که زنان داعشی با فراگرفتن آموزش های مضاعف از نو به خدمت گرفته شده و به عنوان هماهنگ کننده و رابط بین سرکرده های "داعش" و گروه های کوچک تر به کار گرفته می شوند همچنین از آنها برای انجام عملیات انتحاری استفاده می شود. زیرا امکان تعقیب امنیتی آنها کم است.

به گفته دو پژوهش گر در امور جنبش های افراطی، زنانی که از جنگ های داعشی برگشته اند، مهمترین حلقه محفل گروه تروریستی داعش هستند؛ آنها علاوه بر حمل سلاح و جذب افراد جدید اعم از زن و مرد به عنوان رابط و هماهنگ کننده و مفسر در کانال های تخصصی بین عناصر افراطی جدید مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی آنها رابط بین سرکرده ها و افراد مسلح یا گروه های کوچکتر هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها