افزايش بي سابقه درخواست سرنگوني رژيم اردن

افزايش بي سابقه درخواست سرنگوني رژيم اردن
شنبه 27 آبان 1391 - 10:01

امان (العالم) - دبيركل جبهه عمل اسلامي اردن گفت: پافشاري دولت بر افزايش قيمت ها منجر به واكنش شديد مردم شده است و در نتيجه شعار سرنگوني رژيم حاكم در اردن به طور بي سابقه اي افزايش يافته است و هم اكنون بيش از گذشته به گوش مي رسد.

زكي بني ارشيد شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: بحراني كه در كشور اردن به وجود آمده ناشي از مشكلاتي است كه حكومت آن را ايجاد كرده است.

تصريح كرد: اقشار مختلف مردم اردن با شركت در تظاهرات ديروز (جمعه 26 آبان) شعارهاي اصلاح حكومت و همچنين سرنگوني رژيم پادشاهي حاكم را سر دادند.
بني ارشيد اظهار داشت: رژيم حاكم اردن عامل بحران موجود در كشور است و درنتيجه بايد پيامدهاي آن را متقبل و مشكلات موجود توسط خود حكومت حل و فصل شود.
وي تصريح كرد: تصميماتي كه براي افزايش قيمت ها اتخاذ شده تصميمات ملي نبوده است بلكه شروط تحميلي صندوق بين المللي پول بوده است.
دبيركل جبهه عمل اسلامي اردن افزود: اين تصميمات مشكلي را حل نكرده و نخواهد كرد بلكه راه حل بحران اردن اين است كه افزايش قيمت ها لغو ، زندانيان آزاد شوند و زمينه آزادي هاي عمومي و شروع گفتگوي ملي واقعي درباره طرح اصلاحات سياسي مطلوب قبل از برگزاري انتخابات پارلماني آتي فراهم شود.
بني ارشيد ادامه داد: مسئولان اردني تا كنون به خواسته هاي مردمي توجه نكرده اند زيرا با فرض اينكه روند سياسي اردن از نظر آمريكا مشروعيت دارد ، به راهكارهاي خارجي تكيه دارد.
وي تاكيد كرد كه همه بايد بفهمند كه تنها راه برقراري امنيت و ثبات در اردن، اين است كه مشروعيت حكومت بايد از سوي مردم اين كشور و نه از سوي خارجي ها تاييد شده باشد.
بني ارشيد بر لزوم ايجاد اصلاحات سياسي واقعي به منظور مبارزه با فساد و سپردن قدرت اعم از قواي سه گانه مجريه ، قضاييه و مقننه به دست مردم تاكيد كرد.
هزاران اردني ديروز با تظاهرات در امان پايتخت اين كشور و سردادن شعارهايي بي سابقه، كناره گيري ملك عبدالله دوم شاه اين كشور را خواستار شدند؛ در اين حال نيروهاي امنيتي اردن از نزديك شدن مردم به دفتر پادشاهي براي اعتراض به افزايش قيمت فرآورده هاي سوختي جلوگيري كردند.
بيش از 10 هزار نفر از مردم اردن از جمله گروه هاي اسلامي، چپ گرايان و جوانان با تجمع مقابل مسجد جامع حسيني در مركز امان پايتخت اردن شعارهاي " مردم خواهان اصلاح حكومت هستند"، آزادي از خداست ، عبدالله بايد سرنگون شود " و نيز شعار " مردم خواهان سرنگوني نظام هستند " سردادند. 16-18:05

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها