شمار نیروهای آمریکا در عراق چقدر است؟

جمعه 7 دی 1397 - 16:52

یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق گفت که حیدر العبادی وقتی نخست وزیر بود اعلام کرد که شمار نیروهای آمریکایی در عراق 5 تا 7 هزار نفر به عنوان مستشار می باشد.

العالم عراق

احمد المکصوصی -- از فرماندهان بسیج مردمی عراق -- در گفت و گو با شبکه خبری العالم افزود که آمریکا بیشتر از 7 پایگاه در عراق دارد، تعداد کارمندان سفارت آمریکا در بغداد حدود 10 هزار نفر و در اربیل 5 هزار نفر می باشد، آیا این تعداد آمریکایی در عراق اشغال آشکار نیست؟

وی خاطر نشان نمود که بازدید دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از پایگاه کشورش در الانبار نقض قوانین و حاکمیت یک کشور می باشد که البته جدید نیست.

المکصوصی سکوت دولت عراق تا این زمان نسبت به نقض حاکمیت عراق توسط ترامپ را محکوم کرد و گفت که جواب مطلوبی از سوی دولت عراق به این نقض حاکمیت داده نشده است.

پنجشنبه شب ترامپ -- رئیس جمهوری آمریکا -- در سفری مخفیانه به پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق با نظامیان آمریکایی دیدار کرد، این دیدار خارج از روند عادی و بدون دیدار با مسئولین عراقی صورت گرفت.

ترامپ از مقامات عراق درخواست کرد برای دیدار و گفتگو با او به پایگاه عین الاسد مراجعه کنند که البته این درخواست با مخالفت مقامات عراقی روبرو شد.

سفر ترامپ 3 ساعت طول کشید و وی با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه حضور نظامیان آمریکایی در عراق همچنان پابرجا دانست.

این سفر با انتقادات گسترده مقامات و مردم عراق روبرو شد.

پربیننده ترین خبرها