بارزانی و البغدادی در فهرست سیاه دولت سوریه

بارزانی و البغدادی در فهرست سیاه دولت سوریه
شنبه 8 دی 1397 - 16:23

«مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان عراق به علاوه «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش و «مثنی حارث الضاری» رییس گروه موسوم به جماعت علمای مسلمان اهل سنت به اتهام پولشویی و حمایت و تامین مالی تروریسم در فهرست سیاه دولت سوریه قرار گرفتند.

العالم ـ سوریه

براساس این فهرست سیاه که «کمیته مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» وابسته به بانک مرکزی سوریه منتشر کرده، نام این سه شهروند عراقی در این فهرست به چشم می خورد.
رسانه های عراقی و منطقه درباره این فهرست سیاه که بانک مرکزی سوریه منتشر کرده است نوشته اند که فهرست مزبور دربرگیرنده نام 615 شخصیت و 105 گروه است که برخی از شخصیت از رهبران و مقامات رسمی کشورهای دیگر هستند.
گزارش خبرگزاری «سومریه نیوز» عراق نوشته است که نام رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در کنار نام «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه، و «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان به چشم می خواهد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز به اسامی برجسته ای مانند «ولید جنبلاط» رهبر حزب سوسیالیست پیشرو و «سمیر جعجع» رهبر حزب نیروهای لبنانی، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر سابق ترکیه و همچنین «یوسف القرضاوی» روحانی برجسته مصری اشاره کرده است.
بخش زیادی از اسامی مطرح شده در فهرست سیاه، جزو سرکرده ها و اعضای گروه های تروریستی هستند که در طول سنوات اخیر در سوریه ظاهر شده و برخی نیز از چهره های موسوم به معارضه سوریه هستند که با کمک برخی کشورهای منطقه و خارجی درصدد براندازی دولت قانونی سوریه بودند.
گرچه تاریخ این فهرست منتشر شده به ژانویه 2018 بر می گردد اما برخی از رسانه ها، از جمله خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه از حیث خبری هم اکنون به آن اهتمام داده است.
مسعود بارزانی براساس این فهرست سیاه، متهم به حمایت و کمک به کردهای سوریه برای تجزیه این کشور شده در حالی که مثنی حارث الضاری جزو مهمترین شخصیت های حامی گروه های تروریستی در سوریه یاد شده است.
حارث مثنی الضاری از چهره های نزدیک به عربستان سعودی است که به اتهام حمایت از تروریسم در عراق، تحت تعقیب دستگاه قضایی این کشور نیز قرار دارد و به همین دلیل معمولا در اردن یا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مستقر است.
اما ابوبکر البغدادی که در فهرست سیاه با اسم اصلی اش یعنی «ابراهیم عواد ابراهیم السامرایی» اشاره شده است، سرکرده داعش یکی از معروف ترین گروه های تروریستی در منطقه و جهان است.
در این فهرست همچنین به نام «ایمن الظواهری» رهبر فعلی گروه تروریستی القاعده نیز اشاره شده است.

پربیننده ترین خبرها