دومین رئیس جمهوری عربی عازم دمشق است؛

رئیس جمهوری موریتانی هم به سوریه می رود

رئیس جمهوری موریتانی هم به سوریه می رود
شنبه 8 دی 1397 - 18:08

یک روزنامه موریتانیایی از تصمیم رئیس جمهوری این کشور برای سفر به سوریه به عنوان دومین رئیس جمهوری عربی که پس از هشت سال به سوریه سفر می کند،خبر داد.

العالم-سوریه

روزنامه الجواهر موریتانیایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که "محمد ولد عبدالعزیز" رئیس جمهوری این کشور ظرف چند روز آینده به سوریه سفر می کند تا با "بشار اسد" رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کند.

این منبع همچنین تاکید کرد که رئیس جمهوری موریتانی در پاسخ به دعوت بشار اسد که پیشتر صورت گرفته بود قرار است اوایل ماه آینده میلادی به سوریه سفر کند.

پس از سفر "عمرالبشیر" رئیس جمهوری سودان به دمشق، عبدالعزیز دومین رئیس جمهوری یک کشور عربی محسوب می شود که پس از آغاز بحران هشت ساله درسوریه به این کشور سفر می کند.

این در حالی است که برخی منابع دیگر نیز تاکید کردند که "الباجی قاید السبسی" رئیس جمهوری تونس نیز قصد دارد از بشار اسد برای سفر به تونس و مشارکت در نشست اتحادیه عرب که ماه مارس برگزار می شود دعوت کند اما "خمیس الجهیناوی" وزیر خارجه تونس تاکید کرده است که این کشور تاکنون به جز عربستان و امارات از هیچ کدام یک از سران کشورهای عربی برای مشارکت در این نشست دعوت نکرده است و تونس در این مورد صاحب اختیار نیست بلکه این مساله ای است که باید در نشست اتحادیه عرب بررسی شود.

پربیننده ترین خبرها