چاووش‌اغلو: به همکاری نزدیک با روسیه و ایران ادامه می‌دهیم/ لاوروف: کشورهای غربی در مسیر ایجاد کمیسیون قانون اساسی مانع تراشی نکنند

چاووش‌اغلو: به همکاری نزدیک با روسیه و ایران ادامه می‌دهیم/ لاوروف: کشورهای غربی در مسیر ایجاد کمیسیون قانون اساسی مانع تراشی نکنند
شنبه 8 دی 1397 - 18:03

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش به همکاری نزدیک با روسیه و ایران در خصوص موضوع سوریه و سایر موضوعات منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

العالم _ ترکیه

«مولود چاووش‌اغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که آنکارا به همکاری نزدیک خود با روسیه و ایران در خصوص موضوع سوریه و سایر موضوعات منطقه‌ای ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد بین ترکیه، ایران و روسیه عزم مشترکی برای پاک کردن سوریه از همه گروه‌های تروریستی وجود دارد.

چاووش‌اغلو این سخنان را در دیدار مشترک وزرای دفاع و خارجه ترکیه با یکدیگر گفته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز دیدار فوق را مفید توصیف کرد و گفت که در این دیدار بر ادامه هماهنگی نیروهای روس و ترکیه‌ای برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه توافق شده است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اظهار داشت که در این دیدار در خصوص راه حل سیاسی سوریه و تسریع اجرای توافقات حاصل شده در سوچی بحث و تبادل نظر شده است. به گفته لاوروف، وضعیت سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور نیز یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این دیدار بوده است.

وی همچنین گفت در این دیدار بر تلاش‌های ترکیه، ایران و روسیه برای تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه تاکید شده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: با آغاز کار نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه در سال آینده میلادی، تلاش‌های مربوط به کمیسیون قانون اساسی را شدت خواهیم بخشید.

وی ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی در مسیر ایجاد کمیسیون مزبور، مانعی ایجاد نکنند.

پربیننده ترین خبرها