نیویورک تایمز: 14هزار جوان سودانی به عنوان مزدور عربستان در یمن می جنگند

نیویورک تایمز: 14هزار جوان سودانی به عنوان مزدور عربستان در یمن می جنگند
شنبه 8 دی 1397 - 18:42

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه به نقل از کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در یمن نوشت: در چهارسال گذشته به طور متوسط 14هزار جوان سودانی به عنوان مزدور عربستان در جنگ با یمن شرکت داشتند.

العالم ـ یمن

این روزنامه افزود: پارلمان سودان سرگرم تحقیق در مورد گزارش هایی است مبنی بر اینکه صدها نفر از جوانان این کشور در جریان در گیری های مسلحانه با نیروهای مخالف دولت یمن کشته شده اند.
سازمان ملل جنگ داخلی یمن را بدترین بحران بشردوستانه جامعه بین الملل خوانده که به واسطه محاصره گاه و بیگاه این کشور توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی، 12 میلیون جمعیت این کشور در معرض گرسنگی قرار گرفته اند و 85 هزار کودک یمنی جان خودرا از دست داده اند.
نیویورک تایمز نوشت: سعودی ها می گویند نیروهای اجیر شده سودانی برای خلاص کردن یمن از دست نیروهای مورد حمایت ایران می جنگند و برای این کار آنها بخش بزرگی از درآمدهای نفتی خود را برای اجیر کردن ده ها هزار سودانی که از جنگ دارفور جان سالم به در برده اند، هزینه می کنند.
تقریبا تمامی مزدوران سودانی از منطقه جنگ زده و قحطی زده دارفور سودان به یمن آمده اند. در منطقه دارفور سودان در حدود 300 هزار نفر کشته شده اند و یک میلیون و 200 هزار نفر در طول یکدهه جنگ سرزمین های بی آب و علف دارفور را ترک کرده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک تایمز، بیشتر این مزدوران به شبه نظامیان نیروهای پشتیبانی سریع پیوسته اند. شبه نظامیانی که قبلا 'جنجاوید' خوانده می شدند. آنها متهم به تجاوز به زنان و دختران و کشتار بدون هدف و سایر جنایت های جنگی در جنگ دارفور سودان هستند. انها در واقع شبه نظامیانی هستند که در کشتارهای دارفور شرکت داشته اند و امروزه در یمن مستقر شده اند که البته در مقایسه با سودان، جنگی سازمان یافته تر در یمن برقرار است.
تجاوز عربستان به یمن از فروردین 1394 آغاز و تاکنون بیش از 16 هزار کشته از خود برجای گذاشته است، این جنگ همچنین باعث شد تا میلیون‌ها یمنی با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو شوند به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید.

پربیننده ترین خبرها