فرستاده پوتین با عبدالمهدی دیدار کرد

فرستاده پوتین با عبدالمهدی دیدار کرد
يکشنبه 9 دی 1397 - 19:20

'انا کازنتزوفا' فرستاده 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

العالم - عراق

به گزارش دفتر نخست وزیری عراق، عبدالمهدی در دیدار با فرستاده پوتین روز یکشنبه در بغداد از مواضع حمایتگرانه و دایمی پوتین از عراق و نیز نقش روسیه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق، تروریسم را دشمن مشترک دو کشور دانست و از رئیس جمهوری روسیه خواست همچنان روند عدم تساهل با این پدیده را در پیش داشته باشد.

وی به کشته و زخمی شدن هزاران کودک و آواره و بی خانمان شدن هزاران خانواده عراقی در اثر اقدامات تروریستی اشاره کرد و خواستار تفکیک میان مسائل بشردوستانه و جنایات تروریستی شد.

عبدالمهدی گفت که نباید اجازه داد کودکان و زنان به شکل جنگجو در کنار تروریست ها بجنگند و باید دانست که آنها خود قربانی تروریسم هستند و عراق در این زمینه تجربه تلخی داشته است.
فرستاده ویژه پوتین نیز در این دیدار بر علاقمندی مسکو برای تقویت روابط و همکاری دو جانبه با عراق تاکید کرد.

وی همچنین مراتب قدردانی رئیس جمهوری روسیه را از همکاری عراق در زمینه های بشردوستانه به نخست وزیر عراق ابلاغ کرد.

روسیه با عراق روابط نزدیک دارد و دو کشور در عرصه های مهمی همچون فنی -نظامی، امنیتی و مبارزه با تروریسم همکاری می کنند.

مسکو از چند سال پیش در چارچوب مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعاتی با عراق، سوریه و ایران در عرصه مبارزه با تروریسم همکاری می کند و اطلاعات در این عرصه در این مرکز مبادله می شود.

تیرماه گذشته نیز «میخاییل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با 'فالح فیاض' مشاور امنیت ملی عراق در مسکو دیدار و درباره اوضاع سوریه مذاکره کرده بودند.

در جریان این دیدار، دو طرف درخصوص مسائل مهم خاورمیانه با محوریت اوضاع سوریه و تلاش ها و اقدامات نیروهای این کشور برای برقراری آرامش در مناطق آزاد شده از گروه های تروریستی تبادل نظر کردند و طرف روسی بر یکپارچگی و تمامیت ارضی و حق حاکمیت عراق تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها