«شیخ حسینه» برای سومین بار در انتخابات بنگلادش پیروز شد

«شیخ حسینه» برای سومین بار در انتخابات بنگلادش پیروز شد
دوشنبه 10 دی 1397 - 12:06

حزب حاکم بنگلادش در انتخابات پرحاشیه‌ای که یکشنبه (30 دسامبر) برگزار شد، قاطعانه پیروز شد.

العالم- آسیا

«شیخ حسینه» و متحدانش در انتخابات روز گذشته که با خشونت و حواشی گوناگونی همراه بود، اکثر کرسی‌ها را تصاحب کردند. این در حالی است که گفته می‌شود طی درگیری‌های ناشی از اعتراض به تقلب در این انتخابات تا کنون 17 نفر جان باخته‌اند.

به گزارش شبکه «بی. بی. سی»، کمیته انتخابات بنگلادش بامداد دوشنبه اعلام کرده است، در پی پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمان، «شیخ حسینه» نخست وزیر بنگلادش، برای سومین بار پیاپی جایگاه خود را در این سمت محکم کرد.

حزب حاکم حسینه و متحدانش 288 کرسی از 300 کرسی‌ مورد رقابت در پارلمان را تصاحب کردند. مخالفان حسینه این انتخابات را مضحک و آمیخته با خشونت‌ و ارعاب دانسته و مدعی تقلب در رای‌گیری شدند. آن‌ها خواهان برگزاری مجدد انتخابات شده‌اند.

«کمال حسین»، رهبر مخالفان حسینه گفته است: «از کمیته انتخابات می‌خواهیم نتایج مضحک این انتخابات را باطل اعلام کند... ما خواهان برگزاری انتخاباتی جدید تحت مدیریت دولتی بی‌طرف و در نزدیک‌ترین زمان ممکن هستیم».

بی. بی. سی به نقل از خبرگزاری «رویترز» گفته است کمیته انتخابات اعلام کرده از نقاط مختلف کشور اعتراضاتی نسبت به وقوع تقلب در انتخابات دریافت کرده است و در این زمینه تحقیق خواهد کرد.

طبق گزارش این شبکه تا کنون 17 نفر در درگیری میان حامیان حزب حاکم و مخالفان آن کشته شده‌اند.

این درگیری‌ها از روز گذشته و با اعلام گروه‌های مخالف مبنی بر احتمال وقوع تقلب در انتخابات رخ داد.

پربیننده ترین خبرها