ورود ارتش سوريه به حرستا و پيشروي درحلب و ديرالزور

ورود ارتش سوريه به حرستا و پيشروي درحلب و ديرالزور
يکشنبه 28 آبان 1391 - 11:00

دمشق (العالم) - ورود ارتش سوريه به منطقه حرستا در ريف دمشق در حالي صورت گرفت كه درگيري ها در جنوب پايتخت سوريه به ويژه در منطقه التضامن كه شاهد حضور گسترده گروه هاي مسلح است، شدت يافته است.

به گزارش يكشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، ارتش سوريه از ادامه پيشروي نيروهاي خود در حلب و ديرالزور خبر داده است كه با كشته شدن شماري از گروه هاي مسلح و مصادره سلاح هاي آنان همراه بوده است.

پيش بيني مي شود درگيري در مناطق اطراف دمشق  و شهرك هاي جنوبي آن به ويژه در منطقه التضامن كه بيش از يك هفته شاهد شدت يافتن درگيريها بوده است، افزايش يابد. صداي تيراندازي و انفجارها در اين شهرك و شهرك هاي مجاور آن بيانگر درگيري هاي شديد ارتش و مخالفان مسلح است. اين درگيري در حالي ادامه دارد كه تا كنون حملات مزبور به نفع هيچ گروهي در جريان نبوده است.

  در همين خصوص "بسام ابوعبدالله" تحليلگر استراتژيك سوريه در گفت وگو با العالم اظهار داشت: به عقيده من در صورت موفقيت ارتش در زمينه پايان دادن به اقدامات مسلحانه در اين منطقه كه به دمشق نزديك است، پاياني براي بسياري از مشكلات شهروندان خواهد بود كه البته به همين سادگي ها امكانپذير نخواهد شد.
بنابر اين گزارش، وضعيت حلب نيز تفاوت چنداني ندارد به گونه اي كه درگيري ها رو به افزايش است و منابع رسمي همچنان از ادامه عمليات نيروهاي سوري در هدف قرار دادن تجمع ها و پناهگاههاي مخالفان مسلح و مصادره سلاح هاي آنان و وارد كردن تلفات به صفوف آنان سخن مي گويند.
از سوي ديگر منابع رسمي از كشته شدن يك نفر و زخمي شدن دهها نفر از گروه هاي مسلح مخالف در عمليات ارتش در منطقه الجبيله ديرالزور خبر دادند.
گفتني است برخي مناطق ديگر حمص مانند منطقه الورشه ، وادي السايح ، الحوله و ريف القصير نيز اخيرا  شاهد درگيري ها و تنش هايي بوده به گونه اي كه رسانه هاي سوريه خبر از كشته شدن افراد مسلح  بامليت هاي غير سوري در محمبل در ريف ادلب خبر دادند.
"تحسين الحلبي" نويسنده و تحليلگر سياسي سوريه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: بدون شك ورود گروه هاي بيگانه غير سوري به درگيري هاي مسلحانه در اين كشور امري بسيار خطرناك است و بحران را دامنه دار تر خواهد كرد.
ناظران معتقدند افزايش روند درگيري مسلحانه در سوريه با گذشت بيش از بيست ماه از آغاز بحران در اين كشور و تلاش دولتهاي غربي براي جلوگيري از مذاكرات و تحريك مخالفان براي كشتار مردم، بركسي پوشيده نيست از سوي ديگر ناظران اميدوارند تا ايران با اقدام برجسته خود در زمينه برگزاري كنفرانس گفت و گوي ملي سوري، نقش اساسي در زمينه ايجاد فضاي حقيقي مذاكره و راهكارهاي سياسي در خصوص حل اين بحران ايفا كند.
نشست گروه هاي مخالف سوري براي دستيابي به راه حل سياسي در زمينه رفع بحران اين كشور، امروز (يكشنبه 28 آبان) در تهران برگزار مي شود.A.D-17-23:24 

پربیننده ترین خبرها