واکنش ضعیف وزارت خارجه انگلیس به نقض مکررحقوق بشر در بحرین

واکنش ضعیف وزارت خارجه انگلیس به نقض مکررحقوق بشر در بحرین
دوشنبه 10 دی 1397 - 17:17

معاون بخش خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در واکنش به حکم جدید دادگاه بحرین درباره فعال حقوق بشری این کشور، تنها به ذکر چند جمله محدود بسنده کرد.

العالم - بحرین

وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه در واکنشی ضعیف به نقض گسترده‌ای آزادی بیان و حقوق بشر در بحرین تنها به موضع‌گیری محدود پرداخت.

به نوشته وبگاه «دولتی انلگیس»، «آلیستر برت» معاون بخش خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس درباره حکم دادگاه بحرین مبنی بر حبس 5 ساله برای «نبیل رجب» فعال حقوق بشری بحرین گفت: «من درباره تائید حکم حبس پنج ساله نبیل رجب، علاوه بر 2 سالی که وی تاکنون در زندان گذرانده ، نگران هستم.»

معاون بخش خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در ادامه تنها به ذکر این جمله کلیشه‌ای بسنده کرد که انگلیس به دولت بحرین توصیه می‌کند بر اساس تعهدهای بین‌المللی، از آزادی بیان همه شهروندان خود حمایت کند.

نبیل رجب از 10 ماه پیش در سلول انفرادی بسر می‌برد و مسئولان بحرین تنها به همسر و دخترش اجازه دادند در بیمارستان با او ملاقات کنند.

نبیل رجب متهم به انتشار توییت‌هایی در انتقاد از مشارکت بحرین با ائتلاف رژیم آل سعود در جنگ در یمن است. وی که از ناراحتی قلبی رنج می‌برد، پس از یک سال آزادی از زندان بار دیگر بازداشت شد. بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری بارها خواستار آزادی وی شده‌‌اند

فارس

پربیننده ترین خبرها