روایت بعیدی‌نژاد از نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های صهیونیستی

روایت بعیدی‌نژاد از نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های صهیونیستی
سه شنبه 11 دی 1397 - 16:26

سفیر ایران در لندن با اشاره به نقض مکرر حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های صهیونیستی، عنوان کرد: علیرغم شکایت دولت لبنان به شورای امنیت، ولی تاکنون پاسخی داده نشده است.

العالم _ ایران / سیاسی

حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه تلگرامش نوشت: «بر اساس گزارش تفصیلی فرماندهی ارتش روسیه، شش روز پیش در روز بیست و پنج دسامبر در حالی که در کشورهای غربی به مناسبت کریسمس همه در تعطیلات به سر می‌بردند، هواپیماهای جنگنده اسرائیلی در حملاتی به سوریه، با به خطر انداختن امنیت هوانوردی بین‌المللی و از طریق استفاده از روش گمراه کردن و پناه گرفتن در مسیر هواپیمای مسافری برای به اشتباه انداختن دفاع ضد موشکی نزدیک بود دو هواپیمای مسافری غیر روسی که به مقصد دمشق و بیروت در پرواز بودند را با خطر سقوط مواجه سازد و یک فاجعه انسانی ایجاد کند.»

وی افزود: «چندی پیش با همین روش، هواپیمای ایلیوشین روسیه در فضای شهر لاذقیه در سوریه مورد اصابت موشک قرار گرفت و با تمامی مسافران خود در هوا منفجر شد. ورود این هواپیماهای جنگی به فضای سوریه به صورت غیرقانونی از فراز فضای لبنان صورت گرفت. دولت لبنان مکررا از نقض حریم هوایی خود توسط اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است که با واکنشی روبرو نشده است.»

روزنامه «الاخبار» در گزارشی درباره حمله جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه با استفاده از آسمان لبنان نوشت: نزدیک بود فاجعه‌ای در آسمان لبنان رخ دهد؛ جنگنده‌های اسرائیلی سه هواپیمای مسافربری را سپر خود قرار دادند و چند موشک از فراز لبنان به سمت اهدافی در دمشق شلیک کردند. منابع مسئول اعلام کردند تجاوز رژیم صهیونیستی برای یک هواپیمای ترکیه که به تازگی از فرودگاه بیروت بلند شده بود به علاوه دو هواپیمای لبنانی و انگلیسی که در حال آمدن به سمت همین فرودگاه بودند، ایجاد خطر کرد.

پربیننده ترین خبرها