در صحن علني پارلمان صورت گرفت

مخالفت مجلس با دوفوريت طرح «انتقال وزارتخانه‌هاي دولت از تهران به استان‌ها»

مخالفت مجلس با دوفوريت طرح «انتقال وزارتخانه‌هاي دولت از تهران به استان‌ها»
چهارشنبه 12 دی 1397 - 12:20

مجلس در نشست علني امروز با دوفوريت طرح انتقال وزارتخانه‌هاي دولت از تهران به استان‌هاي مستعد و داراي شرايط در يك دوره 5 ساله مخالفت كرد.

العالم - ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان با بررسی یک فوریتی و دو فوریتی طرح انتقال وزارتخانه‌های دولت از تهران به استان‌های مستعد و دارای شرایط در یک دوره 5 ساله مخالفت کرد.

گفتنی است دو فوریت طرح مذکور با 51 رای موافق، 108 رای مخالف و 8 ممتنع ازمجموع 208 نماینده حاضر در جلسه ردشد.

همچنین با یک فوریت این طرح با 50 رای موافق، 120 رای مخالف و 0 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه مخالفت شد.

در همین رابطه محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس در تشریح دلایل درخواست دوفوریت برای طرح انتقال وزارتخانه ها به استان های مستعد گفت: درخواست انتقال برخی ادارات از تهران به سایر استان ها با هدف انتقال پایتخت نبوده بلکه هدف اصلی رفع مشکلات کنونی پایتخت است، بنابراین پیشنهاد می کنم که در گام نخست یک یا دو وزارتخانه به دیگر استان ها منتقل شوند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در برابر مشکلاتی که تهران را فرا گرفته و مردم بیش از ما آنها را درک می کنند، اعم از آلودگی هوا و ترافیک سنگین که مردم را فلج کرده و ساعات عمر آنها را تلف می کند، همچنین مهاجرت و افزایش جمعیت که زندگی در این شهر را آپارتمانی کرده، مسئول هستیم.

وی یادآور شد: نتیجه زندگی امروز درپایتخت بروز آسیب های اجتماعی اعم از سرقت، مشکلات روحی و روانی و فاصله طبقاتی شده است. همچنین با برج سازی هایی که در این شهر صورت گرفته، فضای تفریحی برای مردم وجود ندارد، همچنین آسیب هایی همچون اعتیاد، بی حوصلگی، ازدواج سفید و مشکلات فراوانی دیگری در پایتخت ایجاد شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها