بازداشت طراح "موشک روسی شکست ناپذیر"

بازداشت طراح
چهارشنبه 12 دی 1397 - 14:42

پایگاه خبری آمریکایی "دیلی بیست" اعلام کرد که برخی از طراحان موشک مافوق صوت جدید روسیه به اتهام خیانت بازداشت شده اند و تحت بازجویی هستند زیرا گفته می شود که اطلاعات نظامی بسیار محرمانه را به بیگانگان منتقل کرده اند.  

العالم - اروپا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته گفته بود، ساخت موشک جدید "آوانگارد" که می تواند کلاهک های هسته ای حمل کند، "اتفاقی بزرگ" است. موشک راهبردی آوانگارد از ابتدای سال 2019 در نیروهای مسلح روسیه (ارتش) به کار گرفته خواهد شد.

خبرگزاری روسیه اعلام کردند : موشک آوانگارد از پایگاه موشکی "دومباروفسکی" در منطقه کوهستانی "اورال" شلیک شد و با موفقیت هدف خود را در شبه جزیره "کامچاتکا" در دورترین نقطۀ شرقی روسیه منهدم کرد.

پوتین درباره برنامۀ ساخت موشک آوانگارد گفت : کار سخت و زمان بَری بود و با تلاش دانشمندان و طراحان و مهندسان ما ساخته شد.

سرویس امنیت فدرال روسیه به حداقل 10 نفر از کارکنان آژانس امور فضایی این کشور (روسکازموس) درباره انتقال اطلاعات بسیار محرمانۀ مربوط به تسلیحات مافوق صوت روسی به ناتو مظنون است.

این اطلاعات مربوط به فناوری موشک های مافوق صوت ، موشک های بالستیک هسته ای و موشک آوانگارد می شود.

پوتین چندی پیش گفته بود، روسیه تنها کشور جهان است که دارای این مدل جدید از تسلیحات راهبردی (آوانگارد) می باشد.

پوتین مارس 2018 گفته بود : آوانگارد همچون گوی آتشین حمله خواهد کرد و با سرعتی بیش از 20 برابر سرعت صوت حرکت می کند . همچنین از قدرت مانور و تغییر سریع مسیر حرکت خود برخوردار است و می تواند از همۀ سامانه های رهگیری عبور کند.

پوتین اعلام کرد که موشک آوانگارد می تواند به هر جایی در جهان برسد.

پربیننده ترین خبرها