اعتراض نماینده عراق به برگزاری مجدد همایش‌هایی در تمجید از صدام در اردن

اعتراض نماینده عراق به برگزاری مجدد همایش‌هایی در تمجید از صدام در اردن
چهارشنبه 12 دی 1397 - 14:00

نماینده ائتلاف «دولة القانون» عراق خواستار اعمال فشار بغداد بر اردن به منظور توقف برگزاری همایش‌های سالیانه تمجید از صدام در این کشور شد.

العالم - عراق

کشور اردن، 30 دسامبر 2018 نیز مانند هر سال در سالگرد اعدام دیکتاتور عراق، شاهد برگزاری همایش‌هایی در تمجید از جایگاه او و رژیم منحله بعث بود و عدم اقدام دستگاه امنیتی این کشور برای جلوگیری از برگزاری چنین مراسم‌هایی، اعتراض عراقی‌ها را به همراه داشت.

«عالیه نصیف» نماینده فراکسیون «دولة القانون» در پارلمان عراق، چهارشنبه (امروز 2 دسامبر) از دولت و وزارت خارجه این کشور خواست تا اردن را ملزم کند به خواست ملت عراق احترام گذارد و با برگزاری همایش‌ها و جشن‌های مختلف از تمجید رژیم سابق و برگزاری کنفرانس‌های مختلف علیه عراق، احساسات این ملت را تحریک نکند.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «سومرنیوز» منتشر شد، اعلام کرد: اردن روابط اقتصادی و تجاری مهمی با عراق دارد و این روابط برای اردن به دلیل منافع اقتصادی متعدد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و عراق نیز برگه‌های فشار لازم را در اختیار دارد تا اردن را ملزم کند که به احساسات عراقی‌ها احترام گذارد و اجازه ندهد که این کشور از رژیم سابق تمجید کند و از برگزاری کنفرانس‌های مشکوک و خصمانه علیه بغداد، جلوگیری کند.

این نماینده عراقی گفت: اگر دولت اردن این اقدام را این‌گونه توجیه می‌کند که کاملا فردی است، این توجیه قابل قبول نیست. زیرا دستگاه امنیتی اردن می‌تواند مانع برگزاری چنین تجمعات و همایش‌های تحریک‌کننده علیه ملت عراق و احساسات آنها شود و عاملان آن را بازخواست کند. دولت عراق و وزارت خارجه این کشور نیز باید بر اردن در این‌زمینه فشار اعمال کند.

عراق در 30 دسامبر 2006، حکم اعدام «صدام» دیکتاتور سابق را اجرا کرد و اردن، هرساله در سالگرد اعدام صدام، شاهد برگزاری همایش‌ها و تجمعاتی در تمجید از جایگاه صدام و رژیم او از سوی طرفدارانش است که هرساله با اعتراض عراقی‌ها همراه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها