جزئیاتی جدید از زندان های مخوف امارات

جزئیاتی جدید از زندان های مخوف امارات
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 08:26

«حمد الشامسی» مخالف و فعال اماراتی مقیم ترکیه چهارشنبه شب در سلسله توئیت هایی از وضع زندان های مخوف، اسامی و مدت محکومیت زندانیان عقیدتی در امارات متحده عربی پرده برداشت.

العالم - امارات

خلیج اونلاین -- شامسی -- مخالف و فعال اماراتی -- اعلام کرد که اکثر این افراد به خاطر عضویت در جمعیت اصلاح امارات که سال 1974 در امارت نشین 'راس الخیمه' تأسیس شد، زندانی هستند.

وی تصریح کرد: در میان این زندانیان، مسئولان پیشین دولتی، استادان دانشگاه ها، حقوقدانان، روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی امارات دیده می شود.

از مهم ترین افرادی که شامسی نام برده، می توان به «عبدالسلام درویش» مشاور دادگاه دبی، «عیسی خلیفه السویدی» مدیر پیشین بخش آموزش ابوظبی، «محمد الرکن» استاد حقوق، «سالم عبدالله ساحوه» دبیر کل شورای نفت الشارجه و «احمد الزعابی» مدیر بازرسی قضایی ابوظبی اشاره کرد.

امارات، جمعیت اصلاح نزدیک به گروه اخوان المسلمین به ریاست سلطان «کاید القاسمی» را که اکنون به همراه بسیاری از فعالان این گروه در حبس است، از سال 2012 به عنوان یک گروه غیر قانونی معرفی کرد که عضویت افراد در آن جرم به شمار می آید.

مقام های اماراتی مدت هاست که ده ها شهروند را در زندان های وابسته به دستگاه های امنیتی زندانی کرده اند؛ این افراد خلع تابعیت و حقوق اولیه آن سلب شده است.

به دلیل بایکوت خبری مقام های اماراتی، جزییات دقیقی از زندانیان این کشور و شیوه تعامل مقام های ابوظبی با زندانیان در دست نیست اما به گزارش نهادهای حقوق بشری، فعالان مدنی و سیاسی در این کشور حاشیه خلیج فارس به جرم اصلاحات و آزادی بیان زندانی می شوند و هدف انواع شکنجه ها قرار دارند.

امارات متحده عربی یکی از بسته ترین کشورها به لحاظ آزادی های سیاسی و اجتماعی است که شهروندان حق اظهار نظر درباره دستگاه حاکمه را ندارند و هرگونه مخالفتی با بازداشت و صدور احکام سنگین برای آنان همراه است.

پربیننده ترین خبرها