در شهر نجف اشرف؛

عالم برجسته اهل سنت عراق به دیدار شیخ عیسی قاسم رفت

عالم برجسته اهل سنت عراق به دیدار شیخ عیسی قاسم رفت
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 14:29

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق امروز پنجشنبه در راس هیاتی به دیدار آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در نجف اشرف رفت.

العالم بحرین

موسسه جماعت علمای اهل سنت عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «شیخ خالد الملا» رییس این تشکل مهم عراقی در راس هیاتی از علما و فضلای مجلس شورای علمای مسلمان عراق با شیخ عیسی قاسم در نجف اشرف دیدار کرد.

بیانیه تاکید کرده است که این دیدار با هدف تعمیق روابط برادری بین مسلمانان و همچنین با توجه به اینکه عالم دین باید کلید خیر و صلح و محبت باشد، صورت گرفته است.

به نوشته بیانیه، رهبر شیعیان بحرین نیز از علماء و فضلایی که به عیادت او آمده اند تقدیر و تشکر کرد و آن را نشانه عمق محبت و دوستی بین مسلمانان به رغم اختلاف مذاهب و قومیت هایشان دانست.

شیخ عیسی قاسم ششم دیماه پس از یک سفر درمانی از لندن به نجف اشرف آمد و فعلا در این شهر بسر می برد.

وی چند دهه پیش، سال ها در حوزه علمیه نجف تحصیل می کرد و از شاگردان آیت الله شهید سید محمد باقر صدر به شمار می رود.

رهبر شیعیان بحرین در چند روز اخیر در نجف اشرف با آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق و چند شخصیت دیگر سیاسی و دینی این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم بدلیل دفاع از حقوق مشروع مردم بحرین با دولت این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس دچار فشارها و سختگیری های فراوان شد تا جایی دولت بحرین این عالم و مرجع دین بحرینی را تهدید به لغو تابعیت و نفی بلد کرده است.

پربیننده ترین خبرها