اهالی 'حسکه' سوریه علیه تهدیدهای ترکیه تظاهرات کردند

اهالی 'حسکه' سوریه علیه تهدیدهای ترکیه تظاهرات کردند
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 17:23

اهالی شهر 'حسکه' واقع در استان 'حسکه'در شمال شرقی سوریه امروز /پنج شنبه/ در تجمعی اعتراضی ضمن محکوم کردن تهدیدهای ترکیه، حضور غیر قانونی بیگانگان را در خاک سوریه محکوم کردند.

العالم - سوریه

معترضان با تجمع در میدان شهر و با در دست داشتن پلاکاردهایی در محکومیت تهدیدهای دولت ترکیه، بر آمادگی خود برای صیانت از وطن تا پای جان و پاسخ به هر گونه تجاوز به خاک کشورشان تاکید کردند.

اهالی شهر حسکه با اشاره به این که تهدیدهای ترکیه ناقض قوانین و قطعنامه های بین المللی است، افزودند که در کنار ارتش سوریه به عنوان نماد حاکمیت ملی در مقابله با تمام اشکال و نمونه های تروریسم می ایستند.

این روزها بسیاری از استان های سوریه شاهد تجمعاتی گستره در حمایت از پیروزی های ارتش سوریه در مقابله با تروریسم و در محکومیت تهدیدهای ترکیه به حمله به خاک سوریه است.

ارتش ترکیه در دو سال گذشته با انجام دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.

ترکیه به تازگی تهدید کرده بود تا در عملیاتی مشترک با گروه های موسوم به ارتش آزاد در مساحتی حدود 550 کیلومتر و در عمقی به طول 40 کیلومتر در شرق فرات علیه عناصر وابسته به پ.ک.ک وارد اقدام نظامی شود.

انجام هرگونه عملیات نظامی در داخل خاک سوریه نقض آشکار حاکمیت یک کشور مستقل و خارج از عرف و قواعد بین المللی تلقی می شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها