ابراز نگرانی آمریکا از قدرت چین

ابراز نگرانی آمریکا از قدرت چین
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 18:34

سرپرست وزارت دفاع آمریکا در اولین روز کاری خود در جلسه ای در پنتاگون از قدرت چین ابراز نگرانی کرده و تأکید کرده که باید بر این کشور متمرکز بود.

العالم - آمریکا

سرپرست وزارت دفاع آمریکا پس از اتمام جلسه کابینه، در جمع معاونین و کارکنان «پنتاگون» از چین به‌عنوان قدرتی که باید نگرانش بود یاد کرد و تلاش کرد دیدگاهش را مشابه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جلوه دهد.

به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا به شبکه خبری «سی. ان. ان»، «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع جدید آمریکا در اولین روز کاری خود روز چهارشنبه در پنتاگون گفته است: «چین، چین، چین را به خاطر داشته باشید!»

شاناهان این اظهارات را جلسه ویژه‌ای با حضور تمامی دبیران و معاونین سرویس‌های نظامی گفته است.

بحث وی در خصوص تهدیدهای احتمالی از سوی چین در حالی بیان شد که ساعاتی پیش‌تر در جلسه کابینه ترامپ حضور داشت و در کنار ترامپ نشسته بود. آن‌ها در این نشست درباره «جیمز متیس» وزیر دفاع مستعفی آمریکا، ساخت دیوار مرزی و ماموریت‌های جنگی در سوریه و افغانستان صحبت کرده بودند. در این جلسه ترامپ درباره متیس گفته است: «او برای من چه کرد؟ عملکرد او در افغانستان چه بوده؟ خوب نبوده. خوب نبوده. از آنچه در افغانستان انجام داده راضی نیستم و نباید هم باشم».

احتمالا شاناهان با تمرکز بر مخالفت چین با ماموریت‌های نظامی در سوریه و افغانستان، به‌دنبال موضوعی است که در آن، نگاه ترامپ منعکس کننده راهبردهای پنتاگون باشد. وی در ادامه جلسه خود به معرفی معاون خود «دیوید نورکوئیست» پرداخت.

پس از روی کار آمدن ترامپ، تنش‌های سیاسی و اقتصادی میان چین و آمریکا شدت یافته است. جنگ اقتصادی با تعیین تعرفه‌های گمرکی بر محصولات یکدیگر، دستگیری مدیر مالی شرکت چینی «هواوی» در کانادا به دستور آمریکا و تنش بر سر دخالت آمریکا در عدم پیوستن مجدد تایوان به چین از جمله اختلافات اخیر میان این دو کشور است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها