بازخواني يك واقعه در گفتگو با العالم؛

اردوغان از حمله اسراييل به كشتي مرمره خبر داشت

اردوغان از حمله اسراييل به كشتي مرمره خبر داشت
دوشنبه 29 آبان 1391 - 14:30

آيكان اردمير استاد دانشگاه و نمانيده پارلمان تركيه در بازديد از شبكه خبري العالم، باانتقاد از سياست هاي رجب طيب اردوغان نخست وزير كشورش، پرده از حقايق عجيبي در باره حمله نيروهاي اسراييلي به كشتي مرمره و كشته شدن نه نفر از سرنشينان اين كشتي تركيه اي برداشت.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي و امور بين الملل شبكه "العالم"، اردمير، نماينده حزب جمهوري خلق در مجلس تركيه، در پاسخ به سوالي در باره كشته شدن نه نفر از اتباع تركيه در حمله رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي (كشتي مرمره) گفت: اردوغان از حمله احتمالي كماندوهاي اسرائيلي به كاروان آزادي اطلاع داشت زيرا به دستور وي نمايندگان حزب حاكم عدالت و توسعه از كشتي مرمره پياده شدند اما براي حمايت از ديگر سرنشينان اقدامي انجام نداد. در نتيجه منتظر بروزحادثه اي بود كه بتواند از آن به نفع خود بهره برداري كند.

ياد آور مي شود كه حمله رژيم صهيونيستي به كاروان آزادي در تاريخ ۳۱ مه ۲۰۱۰ توسط ارتش اين رژيم به يك ‎ناوگان دريايي حامل كمك‌هاي بشردوستانه تحت عنوان ناوگان آزادي به باريكهٔ غزه، كه شامل شش كشتي حامل ۶۶۳ فعال حامي فلسطينيان از ۳۷ كشور بود، صورت گرفت. 
اين حمله در آب‌هاي آزاد و در شرايطي انجام شد كه اين كشتي قصد شكستن محاصره دريايي نوار غزه و رساندن كمك‌هاي بشردوستانه را داشت. نه نفر روي كشتي اصلي، (كشتي مرمره) به دنبال ورود كماندوهاي صهيونيست به اين كشتي و طي درگيري بوجود آمده كشته شدند.
اردوغان گام موثري در قبال فلسطين برنداشته است
وي همچنين گفت: رجب طيب اردوغان ،نخست وزير تركيه، تاكنون نتوانسته است گام موثري در قبال فلسطين بردارد. نماينده حزب جمهوري خلق در مجلس تركيه، با انتقاد شديد از مواضع نخست وزير كشورش خاطر نشان كرد: اردوغان به ظاهر مواضع بسيار تندي عليه اسرائيل از خود نشان داده ولي تاكنون نتوانسته است در قبال فلسطين گام موثري بردارد.

 اردمير در پاسخ به دلايل دعوت نخست وزير تركيه از ناتو براي مداخله نظامي در سوريه نيز خاطرنشان كرد: اردوغان مخالف برقراري دموكراسي و آزادي در سوريه است، زيرا اگر او معتقد به دموكراسي بود بايد با فشار بر حكومت آل خليفه و انتقاد شديد در قبال سياست هاي مداخله گرانه كشور قطر و عربستان از مطالبات به حق مردم بحرين، حمايت مي كرد.
نماينده حزب جمهوري خلق در مجلس تركيه در ادامه، قطع اخير برنامه هاي شبكه خبري العالم از سوي ماهواره " آسيا ست" را محكوم كرد و اين اقدام را مغاير با آزادي بيان دانست.

پربیننده ترین خبرها