سندی از اقدامات امارات برای تغییر هویت مجمع الجزایر "سقطری"

سندی از اقدامات امارات برای تغییر هویت مجمع الجزایر
پنج‌شنبه 13 دی 1397 - 23:18

سندی منتشر شده است که نشان می دهد "سالم السقطری" استاندار پیشین مجمع الجزایر "سقطری" با امارات در اعطای تابعیت اماراتی به ساکنین این مجمع الجزایر یمنی همدستی می کند.

العالم - یمن

پایگاه "خلیج آنلاین" نوشت : این سند شامل یک نامه می شود که به "حمید النعیمی" حاکم امارت "عجمان" در شمال امارات نوشته شده است تا وی به یکی از ساکنین جزیرۀ "عبدالکوری" تابعیت اماراتی اعطا کند.

جزیره عبدالکوری دومین جزیرۀ بزرگ مجمع الجزایر سقطری است.

امارات با مزدوران خود تلاش می کند که مجمع الجزایر سقطری و تعدادی از استان های جنوبی یمن را از خاک این کشور جدا کند.

یکی از مسئولان اماراتی نیز چندی پیش در دیدار با تعدادی از شیوخ مجمع الجزایر سقطری اذعان کرده بود که نظام متبوعش درپی اعطای تابعیت اماراتی به ساکنین این مجمع الجزایری یمنی است.

این مسئول اماراتی که کلیپ وی در شبکه های اجتماعی وجود دارد، گفته بود : من به شما می گویم که ساکنین سقطری در آینده بخشی از امارات خواهند شد و شایستۀ دریافت تابعیت اماراتی بدون تقاضای آن هستند.

مجمع الجزایر سقطری از 6 جزیره تشکیل شده است و در اقیانوس هند واقع است و از موقعیت استراتژیک بسزایی برخوردار است و به منطقه شاخ آفریقا نزدیک است .

امارات که عضو فعال ائتلاف سعودی تجاوز به یمن است ، از یک سال پیش تاکنون برای سیطره بر مجمع الجزایر سقطری تلاش می کند ولی نیمه مه 2018 تحت فشارهای مردم یمن و فشارهای بین المللی مجبور شد که نیروهای اشغالگر خود را از این مجمع الجزایر یمنی بیرون ببرد ولی با کمک نفوذی ها و مزدوران خود توانسته است که امور مجمع الجزایر مذکور را به دست بگیرد و آن را به تصرف خود دربیاورد.

پربیننده ترین خبرها